ضرورت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در بخش ماهیان گرمابی

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی گفت: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در این بخش تاثیر به سزایی در کاهش تلفات، هزینه های تولید و افزایش بهره وری راندمان خواهد داشت.

حسن آقازاده مدیرعامل اتحادیه سراسری ماهیان گرمابی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیر توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در بخش آبزی پروری کشور گفت: با توسعه مکانیزاسیون در این بخش علاوه بر کاهش تلفات، هزینه های تولید، افزایش بهره وری و راندمان شاهد افزایش کیفیت محصول نیز خواهیم بود که از این سو این امر در بخش ماهیان گرمابی بسیار ضرورت دارد. 

وی افزود: در واقع با توجه به اینکه منابع آبی در کشور با بحران هایی روبروست می توان گفت که توسعه مکانیزاسیون به سبب برگشت آب و استفاده مجدد از آن یک نیاز مبرم در این بخش احساس می شود. 

آقازاده در ادامه بیان کرد: تأمین به موقع نهاده ها، سرمایه کافی و ساختار تشکیلاتی عالی ماهیان گرمابی کشورهای چین و هندوستان منجر به ظرفیت سه برابری راندمان تولید در هر هکتار شده در حالی که برداشت در کشور ما 4 الی 4.5 تن در هر هکتار است. 

مدیرعامل اتحادیه تصریح کرد: در واقع در کشور ما عمر استخرهای ماهیان گرمابی 25 الی 30 ساله است که متأسفانه این امر موجب شده عمق مفید و آبگیری استخرها به نصف تبدیل شود به گونه ای در چنین شرایطی به سختی می توان 4 الی 4.5 تن در هکتار برداشت کرد و از سویی طرح هایی در این زمینه به شیلات و وزارت جهاد ارائه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار