آزادسازی مناطقی در حومه جنوبی حلب

ارتش سوریه مناطقی را در حومه جنوبی حلب آزاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، ارتش سوریه با انجام یک عملیات نظامی گسترده از چند محور با پوشش جنگنده های سوری و روسی، چند منطقه در حومه جنوبی و جنوب غربی حلب را آزاد کرد.

ارتش سوریه با گروه های مسلح تروریست در جبهه جنوب غربی شهر تلبیسه درگیر شد.

در درعا البلد نیز ارتش سوریه ساختمان سیریاتل و چند ساختمان دیگر را در محله الماشیه به تصرف خود درآورد. علاوه بر آن، ارتش در حرستا و جوبر در ریف دمشق نیز پیشروی های چشمگیری انجام داد.

گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت بار دیگر نبردها در حلب از سر گرفته شد، اما این بار عنوان آن، نبرد سرنوشت یا نبرد نهایی است. ارتش سوریه پس از تصرف روستای تل النعام در حومه شرقی حلب، نبرد گسترده ای را در ساعات اولیه بامداد امروز آغاز کرد. هدف این عملیات، پاکسازی حومه جنوب غربی حلب از لوث وجود گروه های تروریستی مسلح از قبیل جبهه النصره و احرار الشام است.

یک نظامی سوری گفت: برخی تپه های راهبردی را در حومه جنوبی حلب به تصرف خود درآورده ایم. با تصرف این تپه ها، خطوط تدارکاتی تروریست های مسلح قطع شده است. این عملیات نظامی همچنان به سمت جاده حلب ـ دمشق ادامه دارد.
 
گزارشگر شبکه در ادامه افزود: این عملیات نظامی از چهار محور خان تومان، تل الشغیب، الوضیحی و تله عزان آغاز شد. همزمان با این عملیات زمینی، جنگنده های روسی و سوری پوشش هوایی برای آن ایجاد کردند به گونه ای که نیروهای پیاده نظام توانستند ضمن پیشروی در این منطقه، روستاهای حتادین، مداجن زیتون، الملیحه، عبطین، قلعه نجم و تله شهید را تصرف کنند.

یک نظامی سوری گفت: ما نیروهای ارتش سوریه، عملیات نظامی زمینی را از حلب آغاز کردیم و در روز روشن به افراد مسلح تروریست موجود در این منطقه یورش بردیم. این عملیات تا نابودی همه افراد مسلح تروریست ادامه خواهد یافت.

گزارشگر شبکه در ادامه افزود: از نظر راهبردی سلطه بر این تپه ها موجب قطع خطوط تدارکاتی تروریست های مسلح در حومه جنوب غربی حلب می شود و این نبرد سرآغازی برای عملیات گسترده تر ارتش سوریه به سمت جاده بین المللی حلب ـ دمشق به شمار می رود.

نبرد بزرگ سرنوشت ساز، نبردی است که شهروندان حلب همچنان منتظر آغاز آن بودند. این نبرد در روز نخست خود موجب سلطه ارتش سوریه بر تعدادی از روستاها، مزارع و تپه های راهبردی در حومه جنوبی حلب شد و تا پاکسازی کامل حومه حلب از لوث وجود گروه های تروریستی متوقف نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار