آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه علیه گروه‌های مسلح

ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای را علیه گروه‌های مسلح در این کشور آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ ارتش سوریه عملیات گسترده ای را در محورهای مختلف شامل مناطق حومه ای جنوب حلب، حماه، ادلب، لاذقیه، شمال حمص، درعا و قنیطره آغاز کرده است. این عملیات بسیار گسترده و شدید توصیف شده است. هدف ارتش در عملیات جنوب حلب برای این است که امنیت جاده بین المللی دمشق-حلب برقرار و محاصره شهر ادلب تشدید شود. گروه های مسلح در این شهر حضور دارند.  
 
نیروهای ارتش سوریه در عملیات خود در حومه شرقی حلب توانستند منطقه الهویجین را به کنترل خود درآورند. این منطقه دوازده کیلومتر با فرودگاه کویرس فاصله دارد. در این عملیات شماری از عناصر مسلح کشته شدند و خودروهای آنان منهدم شد. ارتش سوریه همچنین مواضع گروه های مسلح را در منطقه الزیاره در حومه شهر حماه هدف قرار داد. عملیات ارتش در حومه شهر حمص ادامه دارد و خطوط لجستیکی این گروه ها از شهر الرستن به تلبیسه قطع شده است. عملیات ارتش سوریه در مناطق جنوبی و مشخصا در استان درعا ادامه دارد. بر اثر انفجار یک موتورسیلکت بمب گذاری شده در منطقه المزه دمشق دو غیرنظامی زخمی و شش نفر دیگر زخمی شدند.
 
 
ارتش سوریه بر حومه شمالی قنیطره مسلط شد
 
حومه شمالی قنیطره سوریه به کنترل نیروهای این کشور درآمده است.
 
نیروهای ارتش سوریه توانستند منطقه الامل را در حومه شهر قنیطره در نزدیکی جولان اشغالی از گروه های مسلح بازپس گیرند. در این درگیری شماری از عناصر مسلح کشته و زخمی شدند.
 
خط دفاعی نخست گروه های مسلح در شهر طرنجه یکی از مهم ترین نقاط تمرکز این گروه ها شکست خورد. ارتش سوریه توانست بر منطقه الامل در حومه شمالی شهر قنیطره سیطره یابد.  
 
نیروهای ارتش پیش از این توانسته بودند دو تپه راهبردی قبا و الاحمر را به کنترل خود درآورند. نیروهای ارتش سوریه فاصله اندکی با عناصر گروهک جبهه النصره و متحدان آن در شهر طرنجه دارند. سیطره ارتش سوریه بر دو تپه راهبردی مشرف به منطقه اجازه داد با استفاده از حملات توپخانه ای گسترده به پیشروی های خود ادامه بدهند. عملیات نظامیان سوری در این منطقه به دلیل وجود درختان زیاد و حمایت زیاد نظامیان صهیونیست از گروه های مسلح آسان نیست. به خوبی می توان فروپاشی روحیه و شکست گروه های مسلح را در مناطق شمالی قنیطره مشاهده کرد. این گروه ها در تغییر وضع میدانی جنوب سوریه شکست خورده اند. هدف این گروه ها این بود که بر حومه قنیطره سیطره یابند و این منطقه را به حومه شمال غربی استان ریف دمشق مرتبط کنند.
 
یک نظامی ارتش سوریه در این باره گفت: در حال حاضر ما در منطقه الامل قرار داریم و تروریست ها به سوی طرنجه عقب نشینی کرده اند. پاکسازی منطقه الامل به معنای آن است که به زودی پیروزی های بیشتری به دست می آوریم و محاصره روستای حضر شکسته خواهد شد و اوضاع در این مناطق به حالت عادی بازخواهد گشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار