این چراغ قوه از گرمای بدن نور تولید می کند

محققان از چراغ قوه ای رونمایی کرده اند که درحالی که به باتری نیاز ندارد، از گرمای بدن انسان برای تولید روشنایی استفاده می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چراغ قوه در صدر فهرست وسایل مورد نیاز در مواقع بروز بحران قرار دارد. این وسیله البته تا زمانی کاربردی محسوب می شود که باتری داشته باشد.
 
اکنون ایده خلاقانه تولید چراغ قوه ای مطرح شده که در آن دیگر نیازی به باتری نبوده و در نتیجه جایی برای نگرانی ناشی از اتمام ذخیره نیرو در آن نیز نخواهد بود. این محصول جدید تنها از حرارت بدن انسان به عنوان منبع نیروی مورد نیاز در تولید روشنایی استفاده می کند.
 
این فناوری جدیدLumen  نام دارد و هم اکنون در مرحله جذب سرمایه برای تولید در پایگاه اینترنتی Kickstarter قرار دارد و جالب اینکه تنها در دو روز موفق به جذب ۳۲۶ درصد از ۵ هزار دلار سرمایه اولیه مورد نظر شده و این درحالی است که هنوز ۲۸ روز تا پایان مهلت جذب سرمایه زمان دارد.
 
ایده طراحان این فناوری جدید بر این است که نسخه آلومینیومی این چراغ قوه به قیمت ۳۵ دلار و مدل تیتانیومی با ۴۵ دلار روانه بازار شود.
 این چراغ قوه تنها به اندازه انگشت بوده و با استفاده از ژنراتور ترموالکتریکی که در دل آن تعبیه شده نیروی لازم برای روشن شدن ریز چراغ ۵ میلیمتری LED آن را تأمین می کند.
 
مبنای عملکرد این چراغ قوه مبتنی بر تفاوت دمای بدن انسان و محیط اطراف است. در نتیجه زمانی که چراغ قوه در محیطی با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد قرار می گیرد قابلیت تولید جریان الکتریکی ۱۵ میلی آمپری سه ولتاژی را پیدا می کند که برای روشن شدن ریز چراغ LED آن کافی است.
منبع: مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار