زنجان؛

حسينيه و زينبيه اعظم زنجان دو ميراث معنوي ارزشمند زنجاني ها

حسينيه و زينبيه اعظم زنجان ميراث معنوي ارزشمند زنجاني ها هستند و باید حافظ و حامي اين ميراث عظيم معنوي بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رئيس هيئت امناي حسينيه اعظم زنجان در ديدار با هيئت امناي زينبيه اعظم زنجان گفت: همه خادمان در زيبنيه و حسينيه در زير پرچم و لواي امام حسين (ع) خادم اهل بيت (ع) هستند.

محمد جواد غم پرور وي با اشاره به اينكه به بركت وجود حسينيه و زينبيه اعظم زنجان، زنجان جهاني شده است، افزود: بسياري از مردم كشور با اين كه زبان تركي بلد نيستند، اما در روز برگزاري مراسم هاي عزاداري مردم زنجان، ساعت ها به تماشاي اين مراسم عظيم مي نشينند.

اين مسئول با اشاره به اينكه بايد حافظ و حامي اين ميراث عظيم معنوي بود، اضافه كرد: مجموعه حسينيه اعظم طبق سنوات گذشته آمادگی دارد در همه زمينه ها چه نيرو و چه امكانات با زینبیه اعظم همکاری کند تا برنامه ها به نحو احسن انجام شود.

وي با ابراز اميدواري از حضور گسترده مردم در سال جاري اضافه كرد: اميدواريم امسال نيز سرباز خوبي براي امام حسين (ع) باشيم و اين حضور گسترده را به نحو احسن به مردم نشان دهيم.

در ادامه اين ديدار رئيس هيئت امناي زينبيه اعظم زنجان نيز ضمن تسليت به مناسبت ايام شهادت امام حسين (ع) و 72 تن از ياران باوفاي ايشان اظهار كرد: مايه افتخار و سربلندي است كه در حضور خادمان حضرت امام حسین (ع) هستيم.

سید سجاد احمدپور با اشاره به همكاري مطلوب زينبيه و حسينيه اعظم زنجان بيان كرد: امكانات زينبيه اعظم زنجان محدود است، اما با اين وجود هم آمادگي براي همكاري با حسينيه اعظم زنجان وجود دارد.

گفتنی است حسینیه اعظم زنجان از اماکن مذهبی شیعیان است که در جنوب این شهر واقع شده است.

قدمت این مکان به حدود یک قرن پیش می رسد.این حسینه توسط دو فرد بنام های حاج میرزا محمد نقی و حاج میرزا بابایی وقف گردید.

این حسینه هر سال در روز 8 ماه محرم اقدام به برگزاری دسته عزاداری می کندآستان مقدس حسینیه اعظم زنجان که از اماکن متبرک و معنوی استان زنجان است امروزه آوازه و شهرت آن به برکت توجهات خاصه امام حسین (ع) جهانی شده است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: حسینیه ، میراث ، زنجانی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.