دکتر روحانی در هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری:

فرهنگ انقلاب درشت‌گویی و شعار نیست/پای میز مذاکره علم و ایستادگی را با هم داشتیم

رئیس جمهور گفت: اگر اندیشمندترین مذاکره کنندگان را بکار نمی‌گرفتیم در مذاکرات موفق نمی‌شدیم گرچه در کنار این دانش ما ایستادگی و مقاومت نیز داشتیم.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در نخستین نشست هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت سید‌الشهدا (ع) و یاران باوفایش گفت: پیام کربلا این بود که شایسته‌ و شایستگی‌ها را ترویج و تبلیغ کنیم و از بدی‌ها و زشتی‌ها فاصله بگیریم.

وی با بیان اینکه نباید امر به معروف و نهی از منکر را در چند مسئله خلاصه کنیم، افزود: یکی از بدترین منکرها عجب و غرور نابه جا و نشان دادن ظاهری است که با واقعیت فاصله دارد.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه بالاترین معروف نیز دوستی با یکدیگر و عشق ورزیدن، احترام گذاشتن به بزرگان و عالمان است، تصریح کرد: در روایات توصیه فراوان شده که به عالم و استاد خود احترام بگذارید زیرا به خودمان احترام گذاشته‌ایم نه اینکه او نیاز دارد، اگر به معلم احترام کردیم یعنی در برابر ظلمت ایستاده‌ایم زیرا او کسی که راهنما است و مسیر پیشرفت را پیش روی ما قرار می‌دهد.

روحانی با بیان اینکه ما جامعه، شرکت، بنگاه، یکم بالاتر اقتصاد و در نهایت  کشوری دانش بنیان می‌خواهیم، افزود: جامعه دانش بنیان جامعه‌ای است که علم و دانشمند هریک احترام لازم خود را دارد.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: جامعه‌ای دانش بنیان است که مدیریت، حرکت و  سخن گفتنش پشتوانه علمی داشته باشد.

رئیس قوه مجریه در ادامه بابیان اینکه هر کجا مدیریت ما در چارچوب دانش بود، درست حرکت کردیم و هر کجا مبنای تصمیم‌گیری بر پایه علمی بود ما توانستیم موفق شویم اظهار داشت: هر کجا هم با احساسات و شعار و رقابت‌های ناسالم حرکت کردیم موفق نشدیم.

روحانی با اشاره به اینکه هیچ ملتی در دنیای امروز به قدرت و ثروت و پیشرفت نرسید مگر درسایه پیشرفت علم و دانش و فناوری خاطر نشان کرد: امروز پایه اصلی قدرت و ثروت ملی، دانش است و حتی اگر بخواهیم امنیت ملی‌مان را حفظ کنیم باز هم پایه‌اش دانش است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم با دنیا حرف بزنیم و تعامل داشته باشیم بازهم پایه‌اش دانش است و اگر توانستیم در یک مذاکرات سرنوشت‌ساز تاریخی در برابر 6 قدرت دنیا بنشینیم و حرف بزنیم و موفق شویم پایه‌اش دانش بود و این موفقیت اثر دانشگاه‌ها و اساتید و بزرگان بود.

روحانی تأکید کرد: اگر بهترین و اندیشمندترین مذاکره کننده در بخش سیاسی، فنی و اقتصادی را بکار نمی‌گرفتیم قطعا در مذاکرات موفق نمی‌شدیم گرچه در کنار این علم و دانش ما ایستادگی و مقاومت نیز داشتیم.

رئیس جمهور کشورمان گفت: من در اینجا لازم می‌دانم تکرار کنم که فرهنگ انقلاب، استقلال، آزادی جمهوری اسلامی است و کسی اشتباه نکند که فرهنگ انقلاب زبان اعتراض است.

وی ادامه داد: فرهنگ انقلاب به معنای درشت‌گویی و شعار نیست.

رئیس جمهور تأکید کرد: انقلاب یعنی استقلال آزادی جمهوری اسلامی یعنی همان چیزی که مردم در دوره پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفتند و آن را مبنای انقلاب قرار دادند. 

روحانی گفت: اگر می‌خواهیم امروز در مسیر درست به اهداف خودمان برسیم باید به علم و دانش، فرهنگ دینی و ملی ایرانی تکیه کنیم. 

وی افزود: اگر همه این‌ها را با هم ضمیمه کردیم آن وقت می‌توانیم در برابر 1+5 بنشینیم حرف بزنیم و موفق شویم.

رئیس جمهور کشورمان خاطر نشان کرد: روز اولی که این دولت تشکیل شد من تیم سیاسی را صدا زدم و اولین بحثم در مورد مذاکرات هسته‌ای با آنها بود و اولین نکته هم در مذاکرات هسته‌ای این بود که ما باید مذاکره‌ای را انجام دهیم که پایانش لغو 6 قطعنامه ظالمانه تحریمی باشد که بر علیه این ملت وضع شده است و پایان این مذاکره راه خروج ایران از فصل 7 شورای امنیت باشد.

رئیس جمهور کشورمان تأکید کرد: باید پایان این مذاکره، راه خروج ایران از فصل هفتم شورای امنیت باشد.

حجت الاسلام روحانی با طرح این سوال که آیا پای میز مذاکره می‌توان قطعنامه فصل هفت شورای امنیت سازمان ملل را لغو کرد، اظهار داشت: این برای اولین بار است که بعد از هفتاد سال، شش قطعنامه فصل هفتی بدون اجرا در تاریخ سازمان ملل لغو می‌شود.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه در کنار فناوری IT فناوری نرم نیز وجود دارد، تصریح کرد: در آن مسیری که اقتصاد از رکود خارج شود، به معنای فناوری نرم است که با فکر، قلم و کاغذ همراه است. در یک مذاکرات مهم مانند بازی کننده قوی شطرنج با سیاستمدار روبرو می‌نشینیم و به هدفمان دست پیدا می‌کنیم که این همان فناوری نرم و موفقیت در عرصه سیاست است.

وی اضافه کرد: ما در فناوری هسته‌ای زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و حقوقی را فراهم ساختیم و در واقع در این راستا بهترین متخصصین را پای میز مذاکره بردیم و اگر از مذاکره کنندگان با ما بپرسید، آن‌ها از فضای منطقی و قدرت تیم مذاکره کننده‌مان تعریف و تمجید می‌کنند.

رئیس جمهور کشورمان با تأکید بر این که فضای منطقی و قدرت تیم مذاکره کننده برای ملت ما بسیار پرافتخار است، تصریح کرد: ما توانستیم در یک زمینه و آن هم با فناوری نرم در برابر بزرگ‌ترین قدرت‌های جهان ایستادگی کنیم و توانستیم به اهداف ملی دست یابیم.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که فضای پس از مذاکرات موضوعی است که باید به آن توجه نمود، اظهار داشت: فضای پس از مذاکره به نفع تحقیقات، نخبگان شرکت‌های دانش بنیان و پژوهش‌هایشان خواهد بود. اگر دیروز برای دسترسی به یک مجله و نرم افزار به علت تحریم دچار مشکل بودیم و اگر یک فناوری خود را که می‌خواستیم به راحتی به دنیا عرضه کنیم، با مشکل روبرو بودیم و همچنین اگر برای فتح بازار مشکلاتی در سر راهمان قرار می‌گرفت، اکنون شرکت‌های دانش بنیان پیشتاز دریافت کننده فناوری برترند و باید در این مسیر به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: اگر بسیاری از کشورها فناوری نو را به ما نمی‌دادند، امروز می‌بینیم که ده سال از آنان عقب هستیم؛ بنابراین، این موضوع باید امروز جبران شود و باید همکاری فناورانه با دنیا را شروع کنیم.

وی افزود: جوانان در عرض 5 الی 10 سال توانستند استعداد خود را شکوفا کرده و در رشته مورد علاقه خود ابتکار داشته باشند که این نشان از استفاده از 4 فناوری جهان است.

رئیس جمهور با تأکید بر این که نوآوری و فناوری از صفر شروع نمی‌شود، اظهار داشت: ما در واقع فناوری را بازسازی کرده و آن را با زبان و فرهنگ خود تطبیق می‌دهیم. اگر شرکتی تأسیس می‌شود که مردم کالا و کیفیت آن را بشناسند، ایده آن از قبل بوده بلکه ما فقط با فرهنگ و سیاست کشورمان آن را پرورش می‌دهیم.

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: حتی در حوزه‌های علمیه نیز مباحث حقوقی و فقهی از صفر شروع نمی‌شود و مراجع و فقها بعضی از مطالب را پس از بررسی به رساله‌ها اضافه می‌کنند.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر این که ما در فضای جدید پساتحریم قدم خواهیم گذاشت، اظهار داشت: فاصله زیادی وجود ندارد و امیدواریم در سال 2015 روزهای پساتحریم را داشته باشیم و از آن عبور کنیم، در واقع این کار بزرگ را ملت انجام داد و افتخارش از آن ملت بزرگ ایران است. هر گاه انسجام و وحدت ما زیاد شود، پیشرفت، قدرت ملی و ثروت ملی ما بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: اساس شرکت‌های دانش بنیان این است که علم را به زندگی و جامعه بیاورند و فرهنگ را تبدیل به اقتصاد کنند.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه تصریح کرد: فرهنگ را باید به سیاست، سلامت، زندگی آرام‌تر، لذت‌بخش‌تر، راحت‌تر، سالم‌تر، در یک جامعه تبدیل کرد.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که در پسابرجام و در آینده نزدیک پساتحریم شرایط را برای شرکت‌های دانش بنیان آماده می‌کنیم، گفت: شرایطی که برای رشد، صادرات و رقابت بیشتر در منطقه و جهان آماده‌تر باشد و در بسیاری از زمینه‌ها ما به ورود فناوری‌های نو نیاز داریم.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید با قرار گرفتن در کنار فناوری‌های نو، آن را گسترش دهند.

وی با بیان این که شرط ما با تمام کشورهای اروپایی و شرقی که به ایران می‌آیند، ورود تکنولوژی نو به کشور است، بیان داشت: اکنون ده‌ها شرکت بزرگ به کشور وارد شده و در حال مذاکره هستیم، ما هم نیاز به سرمایه، تکنولوژی و بازار خارجی داریم؛ البته سرمایه در کشور وجود دارد اما به اندازه کافی نیست و تکنولوژی در کشور هست اما باید در بسیاری از زمینه‌ها تکنولوژی‌های نو به کشور وارد شود.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه افزود: ما باید یک بازار مشترک با آن‌ها در بیرون تعریف کنیم البته بخشی از بازار داخلی 80 میلیونی را هم به آن کار مشترک واگذار کنیم.

حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: مبنای ما در مذاکرات برای حرکت بر همین مبناست اما این سخنان بدان معنا نیست که ما در زمینه حرکت‌های شرکت‌های دانش بنیان تماماً به فضای پساتحریم فکر کنیم.

رئیس قوه مجریه اعلام کرد: در دوران پساتحریم شرکت‌های دانش بنیان کارهای بزرگی را انجام دادند و دولت نیز از روز اول تلاشش بر حمایت از این شرکت‌ها بود تا بتواند در ابتدا آن‌ها را شناسایی کند.

وی با اشاره به سخنان یکی از سخنرانان در زمینه شرکت‌های دانش بنیان که اعلام کرده بود نباید تنها به ظاهر، بسته بندی و مارک در شناسایی این شرکت‌ها توجه کرد، افزود: شب گذشته در جلسه فضای مجازی در زمینه مسائل تجاری بحث و بررسی‌هایی انجام شد.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: اگر ده تا شرکت درجه یک را شناسایی کردیم، بعد باید دید چگونه می‌توان از آن‌ها حمایت کرد و زمانی که آن‌ها روی پای خود ایستادند، چگونه بقیه شرکت‌ها را در مسیر حمایتی وارد کنیم.

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: عملکرد معاونت علمی و فناوری به ریاست ستاری بسیار خوب بوده و وی زحمات زیادی در این زمینه کشیده است.

رئیس قوه مجریه در ادامه افزود: ما باید با صاحبان فناوری در رشته‌های نو بیشتر آشنا شویم و آن‌ها را بهتر بشناسیم و یا به یک تعبیری حق صلاحیت آن‌ها را بهتر بتوانیم ببینیم و آن‌گاه آن‌ها به عنوان یک شرکت دانش بنیان بنگاه دانش بنیان مورد شناسایی و حمایت قرار گیرد.

وی با تأکید بر این که دولت بودجه بیشتری را برای صندوق شکوفایی و نوآوری قرار داده است، گفت: هر سال نسبت به سال قبل بودجه بیشتری را به این امر اختصاص داده‌ایم تا بتوانیم حمایت‌های لازم را از شرکت‌های دانش بنیان انجام دهیم.

رئیس جمهور کشورمان بیان داشت: اگر کمبودی هم در صندوق شکوفایی و نوآوری وجود داشته باشد، آن را جبران می‌کنیم زیرا کار شرکت‌های دانش بنیان بسیار مهم است.

حجت الاسلام روحانی تأکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان در شرایط بسیار سخت به عنوان صادرکننده به اشتغال، اقتصاد و درد بیماران ما کمک کردند، آن‌ها توانستند بر زخم‌های بیماران ما مرهمی باشند.

رئیس قوه مجریه با بیان این که امروز در کشور مشکلات بسیاری وجود دارد که نخبگان می‌توانند بهترین راه‌حل‌ها را در این زمینه ارائه کنند، افزود: در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و همچنین مشکلات زیست محیطی شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان می‌توانند راه حل‌های خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به بازدید ابتدایی خود از نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان قبل از ورود به سالن اجلاس سران تصریح کرد: در این نمایشگاه دیدیم که چگونه توانسته‌اند زباله‌های خطرناک را به یک محصولی به دردبخور برای کارخانه‌ها تبدیل کنند.

رئیس جمهور کشورمان بیان داشت: ما در شهرها و استان‌هایی با آب و هوای مرطوب شاهد مشکلات فراوانی برای دفع زباله‌ها هستیم اگرچه امروز راه‌حل‌های علمی و عملی فراوانی وجود دارد اما در تمام این زمینه‌ها شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند راه‌حل‌های مفیدتر و ارزان‌تری را پیشنهاد دهند.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که در دوران دفاع مقدس هم نخبگان در بخش‌های مختلف بسیار به کشور کمک کردند، اظهار کرد: نخبگان، اندیشمندان، جوانان، اساتید و دانشگاه‌های کشورمان کمک‌های شایانی را در دوران دفاع مقدس انجام دادند و امروز هم برای توسعه همه‌جانبه کشور انجام خواهند داد.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: ما می‌توانیم از شرکت‌های دانش بنیان برای رفع مشکلات پیش روی جامعه استفاده کنیم و در بسیاری از زمینه‌ها ما را به مرز دانش می‌برد و در بسیاری از زمینه‌ها برای ما ثروت می‌آفرینند.

وی تأکید کرد: در علم، دانش و فناوری شرق، غرب، شمال، جنوب، دوست و دشمن وجود ندارد. فناوری و علم را از همه جا باید بیاموزیم و مرزی در این زمینه وجود ندارد و برای آوردن فناوری به هر کجا که لازم باشد، خواهیم رفت.

رئیس جمهور کشورمان بیان داشت: حکمت، دانش، علم و فناوری گمشده مؤمن است و هر کجا که لازم باشد، آن را پیدا خواهد کرد و ما نیز هر کجا این علم و فناوری وجود داشته باشد، از آن استفاده می‌کنیم و با دنیا در این مورد ارتباط برقرار می‌کنیم.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: یک دانشمند ایرانی در هر کجای دنیا که زندگی می‌کند، به شرکت‌های دانش بنیانی که امروز پرچم ایران را بالا نگه داشته‌اند، افتخار می‌کنند و بنده کمتر ایرانی را دیدم که عاشق وطن نباشد.

رئیس قوه مجریه گفت: ارتباط با دانشمندان و اندیشمندان ایرانی و چه غیر ایرانی در هر کجای دنیا لازم است، همان طور که بسیاری از پروژه‌ها اکنون در ایران در یک دانشگاهی در اروپا در حال انجام است و در این زمینه ما نیز اهدافمان را نیز فراموش نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در این زمینه فرهنگ بلند و اسلامی خود را فراموش نمی‌کنیم، مفتون غرب نیستیم اما مرعوب آن‌ها هم نیستیم و هر کجا که بتوانیم پایان حرکت ما خدمت به جامعه، مردم و آبادانی ایران باشد، آن را دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: دولت وظیفه خود می‌داند که نسبت به شرکت‌های دانش بنیان و نسبت به اقتصاد دانش بنیان هر اقدامی که در توان دارد، انجام دهد؛ همان طور که برخی از اقدامات حقوقی، معافیت‌ها و حمایت‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: امیدواریم سال آینده که سال امیدبخش‌تری برای اقتصاد ما خواهد بود، بتوانیم حمایت‌های بیشتری از این شرکت‌ها داشته باشیم و همچنین این شرکت‌های دانش بنیان افتخار بیشتری برای کشورشان بیافرینند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
زمانه زمانه ی علیست که از دست منافقان و دشمنان داخلی سر در چاه برده و می گریستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
مرگ بر امریکا - مرگ بر امریکا.مرگ بر اسرائیل کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
با سلام در بخشی از اظهار نظر رئیس جمهور امده است که نو اوری از ضفر شروع نمی شود وما ان را باز سازی وبا فرهنگ خود کشور خود تطبیق می دهیم .جناب رئس جمهوری این همان سخن وکلامی است که ما سی وچند سال ست تلاش می کنیم بیان نماییم .ما این نگاه را اساس اشتباهات گذشته وحال می دانیم منشع عقب ماندگی کشور ما از محل همین نگاه است .نو اوری اگر از صفر شروع نشود به معنای کلمه نو اوری نیست نو یعنی نو معنای دیگری ندارد .نو اوری همیشه از صفر شروع گردیده ودلیل موفقیتهای احتمالی ان هم همین است که درگذشته به شکل نو اورانه جدید فکر نمی شده استکه کار به درستی انجام نمی گرفته است وبا نو اوری نگاه غلط اسلاح شده وکار قانونمند انجام می پزیرد ما دربخش کشاورزی حوضه کاری خود تمام ایده هایمان نواوری محض ودر هیچ کجای دنیا مشابه ندارد وتماما هم از صفر شروع گردیده است .فرض نمایید بخش کشاورزی یک علت است ومعلول ان روشها ی کاشت وتولید محصول می باشد .تا کنون با روشهای کوناگون بزر را در خاک کاشت نمودهاند که هر روش با روش قبلی متفاوت وجدای از هم است وامروز ما هم برای کاشت وداشت نو اوری هایی داریم که نو اوری است تا کنون در جایی انجام نگرفته است وهمه این روشها معلول بخش کشاورزی هستند .می خواهم نتیجه بگیرم که معلول همیشه معرف تمام علت نیست وعلت می تواند معلول را تایین ویا تعریف نمایید ولی معلول قادر به وصف کامل علت نیست .این طبیعی خواهد بود که در دنیا هر نو اوری علتی را از یک معلول معرفی وشناسایی نماید وهیچ کدام هم با هم یکی نباشند چرا که یک علت می تواند چند معلول داشته باشد .یک تکه چوب را که اتش می زنیم می سوزد اگر علت سوخن را اتش ومعلول را سوختن تصور نماییم دراین سوختن هم شاید خاکستر وذغال که معلول است داشته باشیم و هم تساعد کازهایی که می سوزند را داشته باشیم وهم کازهایی که نمی سوزند ودر هوا ازاد می شوند را حال یک نو اور به کدام جنبه این سوختن توجه نماید هر معلول فصل جدا و نوی است از دیگر معلولها .
شما در تدوین وقوانین شرکتهای دانش بنیان هم عجله نموده وهم تنگ نظری بخرج دادید وقانون جامع ومانعی وضع ننمودید وبه همین دلیل هم دراینده شاهد حرکت لاکپشتی ان خواهیم بود شاهد خاص شدن از نظر موقعیت اجتماعی واقتصادی صاحبان شرکتها خواهیم بود .شرکتهای دانش بنیان می توانستند زمینه ساز توسعه پایدار کشور باشند ولی با بستن راه ورود ومشارک مستضعفین ومحرومین به این شرکتها شما از بخش عظم نو اوری ها دست خود را تهی نمودیید .اکثر نواوران وایده پردازان داری ضریب هوشی خوبی هستند وهرگز تن به استسمار وسوئ استفاده نمی دهند وبا تعرایف وقوانینی که شما در تاسیس شرکتها لحاظ نمودید بیعد است این قشر محروم توان تاسیس وراه اندازی شزکت را داشته باشند واز طرفی جایگاه وارزش ایده را هم درکشور تعریف وارزشی برای ان قائل نشدید .اگر در ژاپن ویا اروپا شما شاهد نواوری وتحقیق وپژوهش هستید چون یک ایده پرداز را مردم می بنند که با طراحی یک بازی سرگرمی بچه ها به اوج رفاه اقتصادی وبرخورداری رسیده است .ایا در ایران شما نمونه ای دارید که برای نجات کشور از چالش بی ابی مسولین حتی بروند وحرف مدعی را بشنوند .حالا برخورداری های طرف پیش کش .جناب رئیس جمهور شما دوگونه گرفتاری در کشور ایران دارید یکی از جنس رفاه وخدمات دهی به مردم است که از هرکجا دلتان بخواهد می توانید بروید وبیاورید ضمن اینکه روی این اوردن بحث داریم .یک بخش دیگر هم مربوط به استفاده و تبدیل منابعی مثل اب وخاک وتهیه غذا از ان برای ملت وتولید اشتغال برای جوانان .که دراین بخش همانگونه که تاکنون هرچه دارید از خارج اوردهاید در بخش کشاورزی هیچ ابزار و روشی ایرانی نیست همه وهمه خارجی است .هرچه تا کنون در این بخش موفق شدید وتوانستهاید افق تاریک ومبهم روستا را تغیر دهید از این به بعد هم خواهید توانست تغییر دهید .اگر تمام دنیا را بچرخید بازهم دستان خالی خواهد بود مگر ایده پردازان خارجی بیایند در روستا های شما زندگی کنند وپژوهش های نو انجام دهند وانوقت نواوری خاص شما انجام دهند .تنها راه نجات شما در دست فرزندان خود شماست حالا محرومین بیشتر وبرخورداران کمتر توسیه می کنم بجای رفتن دور دنیا به دنبال نو اوری برای توسعه بخش کشاورزی به ما اطمینان کنید حق وحقوق مادی ومعنوی ایده های ما را در نظر بگیرید وحفظ نمایید .ازما که تولیدات دانش بنیان ما روی تولیدات کشاورزی صنعتی ورشکسته را کم نماید وازما که به دلیل سلامت وکیفیت برتر بر سکوهای اول بازار بنشینیم ودر پایان باز کردن راه ورود ایده ها واختراعات به بازار با تامین امینت ان وسهولت ثبت ان سهل تر از گذاشتن پول در حساب بانکی بالاترین خدمتی است که دولت می تواند به ایده پردازان ومخترعین بنماید .اگر راه ثبت ایده وتامین امنیت ان وحق وحقو مادی ومعنوی ان تضمین گردد با ارائه ایده ها انقدر جذابیت ایجاد می شود که سرمایه گذار برای تبدیل ان به محصول پا پیش گذارد وایده پرداز بتواند قدمهای بعدی خود را بردارد .پس بازهم از شما اسان سازی ثبت اختراع وایده را راحتر از گذاشتن پول در بانک وتامین امنیت ان را مطالبه می نماییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
الله اکبر از مردم فریبی و تنهایی رهبر عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
سلام جناب آقاي دكتر روحاني :
امام خميني فرمودند هرگاه دشمنان از يك فرد يا كسي تعرف كردند بدانيد راه را داريد اشتباه مي رويد .
دانشمندان و نخبگان ايراني امروز پيشتاز در همه عرصه ها هستند ولي شما اعتقادي به اين نداريد ولي مقام معظم رهبري دارند .
اگر سرمايه كشور را بجاي واردات بي رويه و ... به اين نخبگان اعتماد و بهاء دهيد يقيقنا جواب مثبت تر و قابل توجهي خواهيد مشاهد نمود .
اگر به اينان بهاء دهيد واقعا اقتصاد را مي سازند . اشتغال براي جوانان فراهم مي كنند . فقر را از بين مي برند . ازدواج جوانان را تسهيل مي بخشنند و خيلي چيزهاي ديگه درست مي شود
و ديگر نيازي به قدرت هاي برتر دنيا به قول شما نيست و آنان را بدون مذاكره به زانو ميشينند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
خداوند منافقین رو لعنت کند!
آخرین اخبار