سرمای هوا در فرانسه جان پناهجویان را تهدید می‌کند

آغاز فصل سرما در اروپا، بر مشکلات هزاران پناهجوی مستقر در بندرگاه مرزی فرانسه افزوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛  زمستان خیلی زود به فرانسه رسید و سرمای هوا در این کشور، جان هزاران پناهجوی مستقر در چادر بندرگاه کاله را تهدید می‌کند. این پناهجویان در شرایط بد معیشتی و اردوگاه‌های موقت مستقر شده‌اند تا یا به شکل غیرقانونی و یا – در صورت خوش شانس بودن – با اجازه دولتی، از فرانسه راهی انگلیس شوند.
 
پناهجویانی که در بندرگاه کاله مستقر شده‌اند شب‌ها با افت دمای هوا تا 5 درجه سانتیگراد مواجه هستند. البته این شروع کار است زیرا با فرا رسیدن زمستان، دمای هوا به منفی صفر می‌رسد. این روزها صدای چکش از گوشه و کنار اردوگاه پناهجویان در کاله به گوش می‌رسد. مهاجران تلاش می‌کنند با چوب و دیگر ابزاری که از زباله‌ها یافته‌اند، پناهگاهی مناسب برای خود بسازند تا هنگام بارش باران یا برف در امان باشند.
 
شمار پناهجویان استقرار یافته در بندرگاه کاله 4 تا 6 هزار نفر تخمین زده شده است، این آمار در ماه ژوئن (خرداد) از 2 هزار و 500 نفر فراتر نرفته بود. حمایت‌های دولت فرانسه و سازمان‌های بشردوستانه از پناهجویان، پاسخگوی نیاز تمام آنان نیست و هزاران نفر را در معرض تهدید جانی قرار داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار