اوباما: من دستور فراهم کردن مقدمات برای اجرای تعهدات آمریکا را صادر کردم

رئیس جمهور آمریکا به وزیران خود دستور داد اقدامات لازم را برای لغو تحریم های ایران انجام دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در حکمی برای آماده سازی اجرای برجام خطاب به وزیر خارجه، وزیر خزانه داری، وزیر بازرگانی و وزیر انرژی آمریکا نوشت: امروز مطابق با هجدهم اکتبر 2015 (26 مهر)، مصادف با روز تصویب بر اساس برجام است، روزی که در آن برجام اجرایی می شود و همه امضا کنندگان برجام از جمله آمریکا قرار است ترتیبات و مقدمات لازم را برای اجرای تعهدات خود بر اساس برجام اتخاذ کنند.

مطابق با بخش یازدهم ضمیمه پنجم برجام، وزیر خارجه آمریکا پس از تایید این که ایران تدابیر هسته ای مشخص شده در بخش های 15.1 و 15.11 ضمیمه پنجم برجام را طبق راستی آزمایی های آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرا کرده است، بر اساس اختیاراتی که از قبل به او واگذار شده است، برای توقف تحریم های مرتبط اقدام می کند.

من بدین وسیله به شما دستور می دهم تدابیر مقتضی بیشتر را به منظور تضمین اجرای سریع و موثر تعهدات آمریکا مندرج در برجام و مطابق با قانون آمریکا اتخاذ کنید. به ویژه، مطابق با الزامات قانون آمریکا، بدین وسیله به شما دستور می دهم همه گام های لازم را برای اجرایی کردن تعهدات آمریکا در رابطه با تحریم های تعریف شده در بخش هفدهم ضمیمه پنجم برجام بردارید. 

این گام ها شامل مقدماتی برای پایان دادن به دستورات حکومتی مشخص شده در بخش 17.4 و صدور مجوز فعالیتهای مشخص شده در بخش 17.5 است و زمانی اجرایی می شود که وزیر خارجه تایید کند ایران تدابیر هسته ای مشخص شده در بخشهای 15.1 و 15.11 ضمیمه پنجم برجام را طبق راستی آزمایی های آژانس بین المللی انرژی اتمی، اجرا کرده است.

در ادای این وظایف، به شما دستور داده می شود با روسای دیگر ادارات و نهادهای قوه مجریه به شکلی مقتضی مشورت کنید. بدین وسیله وزیر خارجه اختیار و دستور دارد تا این حکم را در روزنامه رسمی فدرال چاپ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار