بیانیه مشترک محمد جواد ظریف و موگرینی در خصوص اجرای برجام

وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند طرف ها به شروع اجرای برنامه جامع اقدام مشترک متعهد هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت:‌ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند طرف ها به شروع اجرای برنامه جامع اقدام مشترک متعهد هستند.

در این بیانیه مشترک آمده است: ‌امروز روز تصویب برنامه جامع اقدام مشترک در ارتباط با برنامه هسته ای ایران است. این نقطه عطف مهم دیگری است که ما را یک قدم به شروع اجرای برنامه جامع اقدام مشترک که ما قویا به آن متعهد هستیم، نزدیک تر کرد.

ما به جدول زمانی تعیین شده در برنامه جامع اقدام مشترک که اراده جمعی ما برای عمل به مفاد آن را نشان می دهد، احترام می گذاریم. ایران اکنون اجرای تعهدات مرتبط با هسته ای خود را با هدف تکمیل کامل و موثر شروع خواهد کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی تمهیدات لازم را برای نظارت و راستی آزمایی این گام ها اتخاذ خواهد کرد.

اتحادیه اروپا امروز چارچوب قانونی را برای لغو همه تحریم های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته ای تصویب کرد که از روز اجرا همزمان با راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای گام های هسته ای که ایران با آن موافقت کرده است، اجرا خواهد شد.

آمریکا امروز برای متوقف کردن اجرای تحریم های وضع شده مرتبط با هسته ای از روز اجرا گام هایی برداشته است. (روز اجرا) زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرای گام های هسته ای را که ایران با آنها موافقت کرده است همانطور که در برنامه جامع اقدام مشترک مشخص شده است، راستی آزمایی کند و آمریکا برای برداشتن گام های اضافی مناسب جهت اجرای توقف تحریم ها در حال صدور دستور است که شامل خاتمه دادن به دستورات اجرایی و صدور مجوز برای فعالیت ها آنطور که در برنامه جامع اقدام مشترک مشخص شده است، می شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: کمیسیون مشترک که در برنامه جامع اقدام مشترک پیش بینی شده است اکنون نخستین جلسه خود را در سطح روسای سیاسی در روز نوزدهم اکتبر (27 مهر) در وین به منظور پیشبرد تمهیدات بیشتر برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک برگزار خواهد کرد.

تمام طرف ها قویا متعهد هستند تا اطمینان دهند که اجرای برنامه جامع اقدام مشترک می تواند هر چه سریع تر شروع شود. ما به این منظور تمام تمهیدات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار