اظهارات توهين آميز مفتي اعظم عربستان در مورد عزاداران حسيني

علمای شیعۀ منطقۀ قطیف در الشرقیه عربستان، ضمن محکوم کردن اظهارات مفتی این کشور، آن را توهین به مذهب شیعه دانستند.

به گزارش گروه  وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ، مفتی عربستان سعودی و رئیس هیات علمای این کشور عزاداران حسینی را بدعت‌گذار نامیده است.
 
وی در یک برنامه تلویزیونی در شبکۀ المجد عربستان مراسم عزاداری و سینه‌زنی شیعیان در ایام محرم را مخالف با سنت پیامبر اسلام (ص) دانست.
 
مفتی عربستان گفت: «کسانی که در ماه محرم و روز عاشورا عزاداری و سینه‌زنی به راه می اندازند بدعت‌گذار هستند و تنها ادعای محبت اهل بیت رسول الله (ص) را دارند.»
 
به گزارش پایگاه خبری القطیف مباشر، علمای شیعۀ منطقۀ قطیف در الشرقیه عربستان، ضمن محکوم کردن اظهارات مفتی این کشور، آن را توهین به مذهب شیعه دانستند.
 
براساس این گزارش شماری از فعالان منطقۀ قطیف اظهارات اخیر مفتی عربستان را تحریکی برای کشتار مسلمانان شیعه دانستند و این سخنان را در راستای تشویق برای افزایش عملیات تروریستی علیه شیعیان قملداد کردند.
 
پس از حملۀ مسلحانه در روز جمعه (24 مهر) به حسینیه‌ای در منطقه سیهات در قطیف که منجر به کشته شدن 5 نفر شد، اهالی قطیف رژیم آل سعود را مسئول اصلی این عملیات دانستند.
 
 
لازم به ذكر است كه سیره و روش حضرات معصومین(ع) بر زنده نگه داشتن چنین مراسم و مجالسی بوده است كه در زير به دو نمونه از آن اشاره مي كنيم؛
1ـ علقمه بن محمد حضرمی می گوید: «امام باقر (ع) برای حسین(ع) گریه می کرد و ناله سر می داد و  به هر کس در خانه اش بود دستور می داد گریه کند و در منزل آن حضرت، مجلس سوگواری و عزاداری تشکیل می شد و آن مصیبت را به همدیگر تسلیت می گفتند.»[وسایل الشیعه، ج10، ص398]
 
2ـ امام رضا (ع) می فرماید: «روش همیشگی پدرم (امام موسی بن جعفر (ع)) این بود که هرگاه محرم فرا می رسید، روز گریه و مصیبت او بود و خنده ای در چهره نداشت تا دهه ی عاشورا سپری شود، روز عاشورا روز گریه و سوگواری و مصیبت او بود.»[وسائل الشیعه، ج10، ص394]

منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
با اون قیافت صد رحمت بر خوک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
با اون قافش عین دجال هست کافر یک چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
صد رحمت به شامپانزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
چه قیافه کریهی داره امیدوارم هر چه زودتر از صفحه روزگار حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
عکس این وهابی شیطان صفت بدرد سر در خلا میخوره(w.c)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
..... تو جش كور و دهن كجش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
نگاه کردن به چهره همچون فردی کفار داره چه برسه به گوش دادن به خزعبلاتش
آخرین اخبار