سالمندان در بنیادهای داوطلبانه شرکت کنند

برای پیشگیری از افسردگی در سالمندان، آن‌ها را در انجمن‌ها و بنیادهای داوطلبانه شرکت دهیم تا بتوانند نیازهای عاطفی خود را برطرف کنند.

افسر افشاری نادری، جامعه‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلاتی که سالمندان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اظهار کرد: عدم تعادل، کم‌بینایی، ناشنوایی و دردها و بیماری‌های دوران سالمندی این باور را در افراد سالمند به وجود می‌آورد که آن‌ها اضافه و باری بر دوش فرزندان و اطرافیان خود هستند که این تفکر زمینه را برای ورود افسردگی فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند با توجه و دقت فراوان و ایجاد پیوند قوی عاطفی، به سالمندانشان نزدیک شده و از خواسته‌های درونی آن‌ها باخبر شوند.

این جامعه شناس افزود: نقش خانواده‌ در باورپذیری سالمندان به سن خود بسیار مؤثر است و آن‌ها باید با حمایت‌های عاطفی، ابزاری و اطلاعاتی با سالمندان خود در این دوره از زندگیشان همراه باشند.

افشاری نادری در پایان گفت‌: برای بالا بردن سلامت عمومی سالمندان و توانمندسازی و کاهش افسردگی در آنان بهتر است توجه بیشتری به سلامت جسمی، روحی و نیازهای اجتماعی آنان داشته باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار