براتی: سند ملی سالمندی همچنان منتظر بررسی و تصویب دولت و مجلس

رئیس دبیر خانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور گفت: سند ملی سالمندی که مدتی است به هیئت دولت ارائه شده همچنان منتظر بررسی این ارگان و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

براتی: سند ملی سالمندی همچنان منتظر بررسی و تصویب دولت و مجلسبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرید براتی رئیس دبیر خانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران درخصوص سند ملی سالمندی اظهار کرد: ما برای اختصاص امکانات مناسب سالمندان این دوره‌ که جمعیت این افراد رو به افزایش است باید برنامه ریزی مدون و جامعی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در جهان کشورهایی که بالای 12 درصد از جمعیت آن ها سالمندان تشکیل دهد کشور سالمند اطلاق می‌شود و این در حالی است که 11 درصد از جمعیت استان گیلان سالمند هستند.

براتی در خصوص نیازهای سالمندان گفت: ما معتقدیم اصلی‌ترین نیازهای سالمندان بحث رفاه و تامین اجتماعی است.

وی در ادامه بیان کرد: سند جامع راهبردی سالمندان در دست اقدام و ارائه شده به هیئت دولت است و ما منتظر تثبیت آن توسط مجلس شورای اسلامی هستیم.

مسئول دبیر خانه شورای سالمندی در خصوص نقش دستگاه در تدوین و اجرای سند ملی سالمندی افزود: این سند بسیار وسیع بوده و تمام 16 دستگاهی که در شورای عالی سالمندی عضو هستند باید همکاری لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی گفت: شهرداری در این زمینه تمام تلاش خود را خواهد کرد و ما نیز منتظر هستیم تا هیئت دولت آیین نامه مناسب سازی کشور را که قبلا ارائه شده بررسی و تثبیت کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار