در پاسخ به انتقادات اخیر وزارت بهداشت به وزارت تعاون؛

نوربخش: پرداخت بدهی 1000 میلیاردی به مراکز درمانی

در پی انتقادات وزیر بهداشت از عدم پرداخت پول بیمه‌ها به مراکز درمانی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت 1000میلیارد تومانی تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند روزی است که اختلافات ما بین دو وزارتخانه تعاون،کار و رفاه و امور اجتماعی و بهداشت به گوش می‌رسد، اختلافاتی که بر سر موضوع بیمه‌ها و برگشت آن به وزارتخانه بهداشت بر سر زبان‌ها افتاده است.

و این‌بار حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ضمن اعتقاد از عملکرد بیمه‌ها در خصوص تاخیر در پرداخت مطالبات پزشکی از سوی بیمه‌ها اظهار کرد: برخی از سازمان‌ها در انجام وظایف خود و طبق هماهنگی‌های انجام شده در زمینه طرح تحول نظام سلامت کوتاهی کردند و اگر دوستان در سازمان‌های بیمه‌گر کمک نکنند، بالاخره مشکلات داخلی با همکاری دولت و سازمان مدیریت حل می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبارات لازم جهت اجرای طرح توسط گروه  اقتصادی رئیس جمهور و نیز در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بررسی شده است و خود سازمان‌های بیمه، اصل طرح را تایید کردند.

موضوع اعتبارات طرح تحول سلامت به شورای عالی بیمه نیز که در این شورا وزارت بهداشت تنها یک حق رای دارد و 11 رای دیگر متعلق به شورای عالی بیمه است، آورده شد و سپس این موضوع در هیئت وزیران مطرح و در حضور رئیس جمهور مقرر شد 1100 میلیارد تومان از اعتبارات برای اجرای طرح تحول سلامت اختصاص یابد. اما متاسفانه از اول سال تاکنون که 8 ماه از سال می‌گذرد ، سازمان تامین اجتماعی با وجود کسر حق بیمه و دریافت از بیمه‌گذار، تنها 5 درصد از مطالبات را پرداخت کرده است و این نشان می‌دهد که آن‌ها قصد دارند طرح تحول سلامت را متوقف کنند.

وزیر بهداشت افزود: رفتار بیمه‌ها در عدم پرداخت مطالبات غیر اخلاقی است و ادعای آن‌ها در افزایش هزینه‌هایشان درست نیست و ما ثابت می‌کنیم که هزینه‌ها نسبت به آن‌چه که در روز اول اجرای طرح پیش‌بینی شده بود نه تنها افزایش نیافته، بلکه کاهش هم داشته است و شورای عالی بیمه و سازمان مدیریت نیز براین موضوع صحه گذاشته است، رفتار سازمان‌های بیمه‌گر دوستانه نیست و آن‌ها شرکایی هستند  که در میانه راه می‌خواهند کار را متوقف کنند.

براساس اظهارات وزیر بهداشت برخی افراد از سکوت وزیر تعاون، کار و رفاه و امور اجتماعی در مقابل انتقادات وی گفته‌اند اما پس از گذشت چند روز، هم اینک مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت 1000 میلیارد تومان بدهی دستگاه‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان هفته اطلاع داد.

تقی‌ نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی می‌گوید: با دستور معاون اول رئیس جمهور تدابیری اندیشیده‌ شد که با کمک سایر دستگاه‌ها و بانک بتوانیم تعهدات سازمان بیمه‌گر را به نظام سلامت پرداخت کنیم.

وی اظهار داشت: در همین هفته سازمان تامین اجتماعی 500 میلیارد تومان بابت مطالبات بیمارستان‌ها پرداخت می‌کند که این عدد در مجموع برای سازمان‌های بیمه‌گر 1000 میلیارد تومان است. همچنین کارگروه‌هایی برای همکاری مشترک بین سازمان‌های بیمه‌گر، بانک‌ها و وزارت بهداشت تشکیل شده است تا مابقی بدهی را نیز پرداخت کنیم.

بنابراین اظهارات به نظر می‌رسد که اختلافات بین این دو وزارتخانه بر سر بدهی سازمان‌های بیمه‌گر حل و برطرف شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار