مشهد؛

برگزاری کارگاه «جراحی مغز در حال هوشیاری» در بیمارستان رضوی

تیم جراحی مغز و اعصاب بیمارستان رضوی با همکاری بخش جراحی مغز و اعصاب دانشگاه مونسترآلمان، کارگاه جراحی مغز در حال هوشیاری را برگزار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت: ، کارگاه پنج ساعته جراحی مغز در حالت هوشیاری با حضور جراحان مغز و اعصاب، متخصصان بیهوشی، متخصصان نورولوژی و نوروفیزیولوژی بالینی در بیمارستان رضوی برگزار شد.

دکتر سعید هاشم‌زاده افزود: نخستین عمل جراحی مغز در حالت هوشیاری در سال 1986 میلادی انجام شد و در حال حاضر، این جراحی بیشتر در کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه انجام می‌شودکه در ایران هم در سال‌های اخیر، در مراکز محدودی چون بیمارستان خاتم‌النبیاء تهران انجام شده است.

وی انجام این عمل جراحی را تحولی در سیستم خدمات درمانی به بیماران مبتلا به تومور مغزی دانست و افزود: از طریق جراحی مغز در حالت هوشیاری، بیمارانی که ضایعاتی در نقاط حساس مغز خود نظیر مرکز تکلم یا مراکز حرکتی دارند، شانس جراحی تومور مغزی با خطر کمتر را پیدا می‌کنند، بدون آن‌که فرد دچار معلولیت‌هایی از قبیل فلج اندام یا اختلال در تکلم شود.

مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت :بیمارستان رضوی در آینده‌ای نزدیک روش‌های جراحی جدیدی را در درمان تومورهای مغزی به بیماران ارائه می دهد.

دکتر سعید هاشم‌زاده تصریح کرد: همزمان با بهره برداری مرکز مهردربیمارستان رضوی ، خدمات درمانی به بیماران مبتلا به تومور مغزی، "جراحی مغز در حالت هوشیاری" توسط تیمی مشترک از جراحان ایرانی- آلمانی به سرپرستی پروفسور" اشتوما" انجام شد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.