زاهدان؛

اختلاف افکنی، قومیت گرایی و چند دستگی از توطئه های سرویس های جاسوسی اسرائیل است

وزیر اطلاعات شرایط کنونی جهان اسلام را شکننده عنوان کرد و گفت: سرویس های جاسوسی استکبار جهانی در اسرائیل در حال تضعیف جبهه مقابلشان هستند.

اختلاف افکنی، قومیت گرایی و چند دستگی از توطئه های سرویس های جاسوسیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ؛حجت الاسلام والمسلین سید محمود علوی در نشست هم اندیشی شاخصین و نخبگان قومی، مذهبی سیستان وبلوچستان که پیش از ظهر امروز در سالن دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت زاهدان برگزار شد، اختلاف افکنی، قومیت گرایی و چند دستگی را از توطئه های سرویس های جاسوسی عنوان کرد و افزود: دشمن دیگر با ارتش به مقابله با مسلمانان نمی پردازد بلکه از طریق این طرفندها مسلمانان را به جان هم انداخته است.

وی گفت: دشمن با شیعه و سنی دشمنی ندارد بلکه آنها با اصل اسلام مخالف هستند و در جمهوری اسلامی ایران چیزی به نام فارس ،بلوچ، کرد، عرب وجود ندارد و همه ما برادر و ایرانی هستیم.

وزیر اطلاعات گفت:جمهوری اسلامی ایران با هر عقیده ای که باعث شود مسلمانان مورد حمله قرار بگیرند مخالف است و آن را محکوم می کند و آن کسی که وحدت مسلمانان را به هم زند از هر فرقه و مذهبی که باشد مورد مجازات اسلامی قرار می گیرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت مرز بندی بین شیعه و سنی نداشته است و اگر چنانچه این موضوع بیان شود این کار دشمنان اسلام است.

وزیر اطلاعات گروهک تکفیری داعش را ساخته و پرداخته سرویس های جاسوسی دانست و گفت: چون سوریه در خط مقابل اسرائیل ایستاده بود با راه اندازی این جریان قصد برهم زدن محور مقاومت در سوریه را دارند.

وی افزود: امنیت جمهوری اسلامی ایران مردم محور و مردم مدار است و علمای شیعه وسنی با هوشیاری وحدت را حفظ نمایند تا اختلافی بوجود نیاید و توطئه های دشمنان خنثی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی خاطر نشان کرد: سواحل دریای عمان از نقاط استراتژیک منطقه است که دولت عزم خاصی برای آبادنی آن دارد و دولت مصمم است خط راه آهن چابهار به سرخس و توسعه بزرگراه ها را به صورت جدی در سیستان وبلوچستان به پایان رساند.

نماینده ولی فقیه در استان هم در این مراسم با اشاره به قدمت سیستان وبلوچستان از لحاظ تمدن و فرهنگ گفت: مردم این استان بیشترین مشارکت را در صحنه های انقلاب داشته اند.

آیت الله سلیمانی افزود: دولت زیر ساخت های مهمی در این استان فراهم کرده است که باید با سرمایه گذاری افراد بومی به شکوفایی برسد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر چندین طرح پتروشیمی در استان در حال اجرا است که با اتمام این طرح ها زمینه اشتغال بسیاری از جوانان استان فراهم می شود.

وی گفت: انتقال آب به مزارع کشاورزی استان از طرح های مهمی است که دولت در حال اجرا داردکه با بهره برداری از این طرح ها کشاورزی استان رونق پیدا می کند.

مدیر کل اطلاعات استان سیستان وبلوچستان در این جلسه با برشمردن حربه های دشمن برای اختلاف افکنی در بین اقوام و مذاهب استان گفت: ایجاد گسل های قومی و مذهبی بین شیعه و سنی، بالا بردن سطح انتظارات مردم، مطالبات قومی و مذهبی و جریان سازی های افراطی و تکفیری را از جمله این توطئه ها دانست.

حق پرست افزود: یکی از اساسی ترین راهبردها در مقابله با توطئه های دشمنان انسجام ملی و اجتماعی است و اتحاد میان مردم شیعه و سنی استان باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نشست ، وزیر ، اطلاعات ، نخبگان ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.