وزرای ورزش و جوانان ایران و تونس تفاهم نامه همکاری امضا کردند

محمود گودرزی گفت: این دو کشور در عین اشتراکاتی که دارند همکاری های خود را در سطح ورزش با امضای تفاهمنامه های متعدد توسعه خواهند داد.

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر ورزش و جوانان عصر امروز چهارشنبه 28 مهرماه، با همتای تونسی خود تفاهم نامه همکاری دوجانبه امضا کرد.

محمود گودرزی پس از امضای این تفاهم نامه و در نشست خبری با بیان این که از این پس شاهد همکاری بیشتر در زمینه های ورزش و جوانان دو کشور خواهیم بود، گفت: تهران و تونس در عین اشتراکاتی که دارند همکاری های خود را در سطح ورزش با امضای تفاهمنامه های متعدد توسعه خواهند داد و امیدواریم از این تبادل تجربیات به نفع هر دو کشور به خوبی استفاده شود.

او مناسبات ورزشی بین ایران و تونس را ریشه دار دانست و افزود: این تعاملات در گذشته به طور جدی دنبال نمی شد که امیدواریم از این پس ارتباطات دو کشور در زمینه های مختلف توسعه یابد.

گودرزی در این نشست با تاکید بر این نکته که ایران می تواند در زمینه انتقال دانش، زیرساخت ها و حتی مربی گری تجربیات خود را در اختیار کشور تونس قرار دهد، گفت: این دو کشور می توانند برای حفظ و ارتقای کرسی های بین المللی در سطح قاره ای و جهانی تبادلات سازنده ای داشته باشند که امیدواریم از این پس همکاری های ورزشی به طور جدی دنبال شود.

در ادامه وزیر جوانان و ورزش تونس نیز با اظهار امیدواری از همکاری های دو جانبه بیشتر، اظهار داشت: امیدوارم دستاوردهای ورزشی بین ایران و تونس که از سال 2000 شکل گرفته بیش از پیش توسعه یابد و این کشور بتواند از تجربیات بیشتر ایران در عرصه ورزش بهره مند شود.

ماهر بن ضیاء با اشاره به بازدید امروز خود از آکادمی ملی المپیک گفت: ما به دنبال تقویت و توسعه همکاری های کمیته ملی المپیک ایران با تونس هستیم و معتقدیم که ایران در عرصه ورزشی از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است.

وی در عین حال اضافه کرد: ما به دنبال توسعه روابط بین دو کشور به ویژه در عرصه ورزشی هستیم و ایران می تواند در توسعه زیرساخت های ورزشی به خصوص ساخت شهرک های ورزشی تونس به ما کمک کند.

وزیر جوانان و ورزش تونس خاطر نشان کرد: ما تبادل همکاری تیم‌های ورزشی مانند تکواندو و جودو را داشتیم که در تلاشیم این همکاری در رشته‌های ورزشی بیشتر شود. البته ورزشکاران تونس در مسابقات مختلفی که در ایران بوده حضور داشته‌اند.

انتهای پیام
برچسب ها: وزیر ، گودرزی ، ورزشی ، کشور ، ایران ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار