400 هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داخلی با فروش محصولات دانش‌بنیان

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید بخش‌ قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی از فروش محصولات دانش‌بنیان باشد که این رقم400 هزار میلیارد تومان است.

محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: باید بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی GDP از محل فروش محصولات دانش‌بنیان باشد این رقم بالغ بر 400 هزار میلیارد تومان است که رقم بزرگی است و با این موضوع فاصله زیادی داریم.

وی در ادامه افزود: وظایف ما به عنوان مسئولان اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تعامل با سرمایه گذاران است. زمانی که سرمایه گذاری به مقوله شرکت ها وارد شود، مسائل قانونی و حقوقی به صورت راحت‌تر حل می‌شود و سطح رضایت بالاتری حاصل می‌شود. 

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی تصریح کرد: اجرای کامل قانون حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان در کشور نیازمند همکاری مسئولان هیات وزیران و شرکت های دانش‌بنیان است. 

شیخ زین‌الدین با اشاره به مشکلاتی که در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان وجود دارد خاطر نشان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان یک مفهوم بزرگ اقتصادی است که برای نهادینه کردن این موضوع با مشکلات و مسائل مختلفی روبرو هستیم. 

وی عنوان کرد: باید بتوانیم زیست بوم و اکوسیستم اقتصادی کشور را به گونه‌ای تنظیم کنیم که بتوانیم یک جریان اقتصادی بزرگ در کشور با تعامل سرمایه گذاران ایجاد کنیم. 

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی بیان کرد: اقتصاد دانش بنیان را باید به تعبیر ریاست محترم جمهوری گسترش دهیم. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.