هشدار انگلیسی‌ها درباره سرمایه‌گذاری فزاینده چین در کشورشان

همزمان با سفر رئیس جمهور چین، سیاستمداران و تجار انگلیسی درباره سرمایه‌گذاری فزاینده پکن در کشورشان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، سفر شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین با هدف انعقاد معاملاتی است که در انگلیس زمینه سرمایه‌گذاری‌های جدید و برای چین امکان دسترسی بیشتر به بازارهای اروپایی را فراهم می‌کند.

با این حال، هر چند از رئیس‌جمهور چین به عنوان مهمان افتخاری در کاخ باکینگهام و پارلمان انگلیس استقبال شد، منتقدان درباره خطر این سطح از مراوده با پکن هشدار داده‌اند.

برخی سیاستمداران، تجار و اعضای اتحادیه‌ها رقابت فزاینده چین را در حوزه‌هایی نظیر بخش فولاد انگلیس به مثابه زنگ خطری برای خود دانسته‌اند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، برای طرح مساله فروش زیر قیمت فولاد چین در بازارهای جهانی که به منظور حفظ سهم خود از بازار صورت می‌گیرد تحت فشار قرار دارد. این امر تولیدکنندگان فولاد را در انگلیس به ورطه بحران کشیده است.

هزاران نفر از نیروی کار فولاد انگلیس سه‌شنبه در نخستین روز از سفر چهار روزه جین پینگ تعدیل شدند.

حزب محافظه‌کار انگلیس سال‌ها است با چین مراوده دارد. زمانی که هو جینتائو، رئیس جمهور پیشین چین، در سال 2005 طی دیداری رسمی از انگلیس بازدید کرد، دو طرف ارزش معاملات تجاری خود را 1.3 میلیارد دلار اعلام کردند. اکنون لندن از امضای توافقات تجاری فی ما بین به ارزش 46 میلیارد دلار خبر داده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار