بررسی اوضاع تنش آلود سرزمین های اشغالی در شورای امنیت

شورای امنیت امروز اوضاع در سرزمین های اشغالی را بررسی می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیپلمات ها روز سه شنبه اعلام کردند بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه پشت درهای بسته به شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره رایزنی های خود در خاورمیانه با هدف کاستن از تنش بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها گزارش می دهد.

بان کی مون از رام الله از طریق ویدئو کنفرانس به شورای امنیت گزارش می دهد. دبیر کل سازمان ملل متحد قرار است روز چهارشنبه در رام الله با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می کند. 

دیپلمات ها اعلام کردند نشست فوری شورای امنیت با درخوست بان کی مون برای مطلع کردن اعضای این شورا از سفر خود به سرزمین های اشغالی از ساعت 15 به وقت محلی ( 19 به وقت گرینویچ ) برگزار می شود.

بان کی مون در چارچوب سفری غیر منتظره که روز سه شنبه شروع شد تاکنون با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار کرده است.

در حالی که خشونت ها بین صهیونیست ها و فلسطینی ها ادامه دارد وی به مقامات اسرائیلی درباره استفاده افراطی از زور هشدار داد و از دو طرف خواست خیلی سریع برای جلوگیری از « خطر تشدید تنش » اقدام کنند.

شورای امنیت روز جمعه نخستین نشست ویژه خود را درباره این بحران برگزار کرد اما این نشست به موضع مشترک 15 کشور عضو منجرنشد. 

نشستی جدید درباره اوضاع خاورمیانه قرار است صبح پنجشنبه با حضور چند وزیر از جمله وزیر امور خارجه اسپانیا رئیس شورای امنیت در ماه اکتبر برگزار شود.

یان الیاسون معاون دبیر کل سازمان ملل متحد قرار است در این نشست شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه سخنرانی کند و این موضوع احتمال طولانی شدن اقامت بان کی مون در خاورمیانه را سبب شده است. 


انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار