بازده سبزیجات در کشور ما پایین است

نباید فراموش کنیم که ایران، سبزی‌ها و محصولات کشاورزی را با گران‌ترین قیمت تولید می‌کند که نشان از استفاده از ادوات نامناسب است.

دکتر عبدالکریم کاشی، پدر علم سبزی‌کاری ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: بسیاری از دانشجویان به دنبال کسب علم می‌رفتند ولی امروزه علاقه به درس کمرنگ‌تر شده است، علم تغذیه هم مصداق این موضوع را دارد.

کاشی در این خصوص توصیه می‌کند: در کنار درس و پژوهش، دانشجویان باید به فعالیت‌های بدنی توجه ویژه‌ای داشته باشند و این را بدانند که کشاورزی نیازمند بدنی آماده است که باید با ورزش در کنار تحصیل به دست بیاید.

این استاد دانشگاه تهران، همچنین درباره مصرف سبزی در کشورمان می‌گوید: از ویژگی مهم ایرانیان، جای دادن سبزی به عنوان عضوی ثابت از سفره‌هاست که این مهم در تأمین املاح و ویتامین‌ها نقش اساسی دارد و با دارا بودن فیبر، از سرطان روده نیز جلوگیری می‌کند و به عنوان مثال می‌توان از غذاهایی که ایرانیان به طور عمده استفاده می‌کنند، از آش رشته نام برد که غنی از حبوبات و سبزیجات است.

وی در پایان افزود: یکی از مشکلات عمده ما، تجمع نیترات و استفاده از کودهای شیمیایی است که به شدت سلامت مصرف کنندگان را با خطر مواجه کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سبزی ، علم ، بازده ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار