آیا سلاح‌های داعشی‌ها از اوکراین وارد می‌شود؟

منابع خبری از تلاش احتمالی آمریکا برای ارسال سلاح‌های اوکراینی به گروه تروریستی داعش به منظور جنگیدن با روسیه در سوریه و عراق خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه القبس چاپ کویت امروز در مقاله‌ای با عنوان «آیا اوکراین سلاح خود را به داعش می فروشد؟» نوشت: مشخص است که اوکراین در اردوگاه شرق بود و سلاح های سنگین و پیشرفته‌ای که در اختیار دارد روسی است اما اوکراین امروز کاملا تحت نفوذ آمریکا قرار گرفته است و دستورات آن را اجرا می کند. این بدان معناست که اوکراین از این پس از روسیه سلاح وارد نخواهد کرد بلکه علاوه بر این تلاش خواهد کرد تا از سلاح هایی که در اختیار دارد خلاص شود و سلاح های آمریکایی را جایگزین آن ها کند و اقدامی که داوطلبانه انجام نداده است، آمریکا به آن تحمیل خواهد کرد. به همین علت احتمال دارد آمریکا هر چند از طریق طرف سوم برای تحویل دادن سلاح های اوکراینی روسی به گروه تروریستی داعش، تلاش کند و آمریکا همانطور که سیاست دائمی این کشور است، با این کار با یک تیر دو نشان می زند. 

آمریکا از یک طرف اوکراین را در نیاز این کشور به سلاح همانند سایر هم پیمانانش، تحت اختیار و تسلط خود قرار خواهد داد و از طرف دیگر داعش را با سلاح های روسی تغذیه می کند تا با این سلاح ها با روسیه در سوریه و عراق برای طولانی کردن زمان جنگ و ویرانی در این دو کشور بجنگد. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار