ضرورت رفع ممنوعیت استفاده از خمیرمرغ

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی بیان کرد: سازمان دامپزشکی رفع ممنوعیت استفاده از خمیرمرغ می تواند از ورود غیر قانونی مرغ های مسن به بازار مصرف جلوگیری کند.

عظیم حجت مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص رفع ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ اظهار داشت: تاکنون متاسفانه رفع ممنوعیت صورت نگرفته که همواره از شبکه دامپزشکی کشور درخواست اقدامات لازم دراین خصوص راداریم زیرا اگر قرار باشد برای مصرف مرغ‌های پیر مسیر قانونی فراهم نکنیم امکان زنده فروشی و عرضه آن در مراکز روستایی وجود دارد.

وی افزود: در واقع شبکه بهداشت و دامپزشکی کشور می‌تواند با مشخص کردن کشتارگاه‌های مناسب و مسیر تولید مرغ‌های مادر و مسن از ورود غیر قانونی آنها به بازار مصرف جلوگیری کند.

حجت در ادامه گفت: درحال حاضر مذاکرات بین شبکه دامپزشکی و مسئولین بهداشت دراین خصوص درحال انجام است که متاسفانه تاکنون به نتیجه  قطعی در این زمینه نرسیده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: اکثر کشورهای بزرگ و صنعتی تولیدکننده مرغ تخم گذار به را تحویل مرغ به کشتارگاه و تبدیل آن به خمیر مرغ با مشکلات این چنینی روبه رو نیستند به گونه ای‌که مرغ‌هایی که از نظر اقتصادی تولیدشان برای مرغدار مقرون به صرفه نیست در تولید خمیر مرغ از آنها استفاده می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تصریح کرد: امیدوارم با درایت مسئولان برای این موضوع راهکار مناسبی مشخص شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار