سفر بشار اسد به مسکو با چه هدفی صورت گرفت؟

سفیر سوریه در مسکو اعلام کرد دیدار پوتین با همتای سوری‌اش نشان‌دهنده جدی بودن تلاش‌های روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه است.

سفر بشار اسد به مسکو با چه هدفی صورت گرفت؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "ریاض حداد،" سفیر سوریه در مسکو در گفتگو با این خبرگزاری افزود دیدار پوتین و اسد در پایتخت روسیه، پیام های زیادی برای جامعه بین المللی فرستاد از جمله این پیام مهم که عملیات نظامی روسیه برای نابود کردن تروریسم در سوریه قطعا به حل سیاسی بحران در این کشور منجر خواهد شد. 

به گفته ریاض حداد، سفر اسد به مسکو عجیب نبود زیرا تماس ها بین روسای جمهور روسیه و سوریه از زمان آغاز حوادث سال 2011 هیچ گاه قطع نشده بود و این سفر، نقطه اوج روابط راهبردی بین دو کشور در شرایط دشوار سوریه بود. 

حداد با اشاره به همکاری روسیه و سوریه در مبارزه با تروریسم در هوا و زمین گفت حل سیاسی بحران سوریه قبل از نابود کردن تروریسم غیرممکن است... مبارزه با تروریسم اکنون به اولویتی جهانی تبدیل شده است. 

سفیر روسیه گفت: پوتین با استقبال از اسد خواست تعهد روسیه و هم پیمانی آن را با سوریه به عنوان شریک راهبردی مسکو در منطقه و جدی بودن مسکو را در از بین بردن تروریسم در سوریه به جهانیان نشان دهد. روسیه خواست به جهانیان نشان دهد همه کسانی که به دنبال مداخله در امور سوریه هستند و برکناری اسد را درخواست می کنند، برخلاف قوانین بین المللی عمل می کنند زیرا ملت سوریه نقش اصلی را در انتخاب رهبرانش و انتخاب گام های بعدی برای مبارزه با تروریسم در این کشور دارد. 

حداد افزود هر کشوری که واقعا خواستار مبارزه با تروریسم است باید با روسیه و سوریه در این زمینه همسو شود. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار