آسیا تایمز: گرفتاری آمریکا در سوریه می تواند به شکست واشینگتن بیانجامد

یک پایگاه اینترنتی نوشت حملات روسیه در سوریه می تواند به شکست واشینگتن منجر شود.

آسیا تایمز: گرفتاری آمریکا در سوریه می تواند به شکست واشینگتن بیانجامدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی آسیا تایمز نوشت آمریکا به شکلی در سوریه گرفتار شده که ممکن است به سبب از دست دادن برتری نظامی در منطقه و مداخله روسیه شکست بخورد. غرب آسیا نیز به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به منطقه ای است که در آن آمریکا و روسیه در حال احیای نبردهای ژئوپولتیک دوران جنگ سرد هستند.

این پایگاه اینترنتی همچنین نوشت: زمانی که روسیه عملیات نظامی خود در سوریه را علیه گروه تروریستی داعش آغاز کرد ، این امیدواری وجود داشت که عملیات به پایان سریع درگیری کمک کند.

در حالی که روسیه با صراحت قصد خود را هدف قرار دادن تمام نیروهای تروریستی قرار داده است، آمریکا به همان صراحت از آسیبی که عملیات نظامی روسیه به « میانه روها » وارد می کند انتقاد کرده است.

تا چند روز پیش، "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا خود را تنها به انتقاد شفاهی از درگیری نظامی روسیه در سوریه محدود کرده بود. با این حال، کلمات اوباما به تازگی به اقداماتی ملموس به شکل ارسال 50 تن سلاح و مهمات آمریکا از راه هوا برای نیروهای « میانه رو » در سوریه تغییر یافته است.

این وضع تصادفی نبوده است؛ بلکه نشان دهنده سیاستی است که تعدادی از مقامات ارشد آمریکا در گذشته دور و نزدیک در خصوص عرضه سلاح به این نیروها اتخاذ کرده اند. در واقع ، "دیوید پترائوس،" ژنرال سابق آمریکایی در سخنانی در مقابل کنگره آمریکا گفت از ارسال اسلحه حتی به گروه های تروریستی بدنام مانند جبهه النصره که به آن القاعده در سوریه نیز گفته می شود، حمایت می کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار