پروازهای میان روسیه و اوکراین از فردا متوقف می‌شود

پروازهای میان روسیه و اوکراین از فردا، پس از آنکه در چند روز اخیر دو کشور خطوط هوایی یکدیگر را تحریم کردند، متوقف می‌شود.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، پروازهای میان روسیه و اوکراین از فردا یکشنبه، پس از آنکه در چند روز اخیر دو کشور خطوط هوایی یکدیگر را تحریم کردند، متوقف می‌شود.

دولت کی‌یف ماه گذشته اعلام کرد ممنوعیت انجام پروازهای مستقیم خط هوایی روسیه از جمله «آئروفلوت» را از 25اُم ماه اکتبر (فردا)، به دنبال آنچه «پاسخی به پرواز آنها به شبه جزیر کریمه» می‌خواند، اجرایی می‌کند.

لازم به یادآوری است که شبه جزیره کریمه سال گذشته پس از برگزاری نظرسنجی داخلی به قلمرو روسیه پیوست.

کی‌یف همچنین هواپیماهای روسی که با پرواز بر فراز آسمان اوکراین تجهیزان نظامی را منتقل می‌کنند، تحریم کرد.

کرملین تصمیم کی‌یف در تحریم خطوط هوایی روسیه را «یک دیوانگی دیگر» نامید و به آرامی با بستن آسمانش به خطوط هوایی اوکراین، پاسخ داد که آنهم از فردا اجرایی خواهد شد. البته دو طرف از اراده‌شان برای لغو این تحریم هم نیز سخن به میان آورده‌اند.

«آندری پیووارسکی» روز جمعه گفت که رایزنی‌هایش با مقامات روس در بروکسل آغاز شده و روز شنبه ادامه خواهد یافت. وی در ادامه برآورد کرد که ترافیک مسافرین هوایی میان دو کشور در نیمه نخست سال جاری (2015) در مرز 657,000 قرار دارد که از این مقدار سهم روسیه دو سوم است.

اوکراین روسیه را به ارسال سلاح و نیروی نظامی برای استقلال‌طلبان هوادار مسکو در شرق اوکراین متهم می‌کند. این در حالی است که روسیه همواره دخالت در این درگیری‌ها که از آوریل 2014 تا کنون به مرگ نزدیک به 8000 نفر انجامیده، رد می‌کند.

منبع: فارس

براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: روسیه ، اوکراین ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.