مشهد؛

مشهد 2017 و ضرورت تعامل با دانشگاه های کشورهای اسلامی

استاندار خراسان رضوی در نشست هم اندیشی با روسای دانشگاه های استان برضرورت تعامل بیشتر با دانشگاه های کشورهای اسلامی در غنا بخشی به برنامه های مشهد 2017 تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار در نشست هم اندیشی با روسای دانشگاههای استان با بیان اینکه یکی از اصلی ترین اهداف در برنامه های مشهد 2017، بازیابی و شناخت امکانات و توانمندی های استان است، گفت: برگزاری جشنواره ها، نشست های تخصصی و تعامل بیشتر با دانشگاه های کشورهای اسلامی از جمله ضروریات غنا بخشی به برنامه های مشهد 2017 است.

علیرضا رشیدیان وجود تعداد قابل توجه مراکز دانشگاهی و آموزش عالی را از جمله فرصت های استان دانست و گفت: علاوه بر ایفای نقش موثر دانشگاه ها در حوزه های پژوهشی باید زمینه بهره گیری از ظرفیت ها، شناخت نقاط قوت و ضعف و استفاده از تجربیات سایر کشورهای اسلامی فراهم شود.

وی افزود: این فرصت یک ساله با کمک دانشگاه ها می تواند به امکانی برای پردازش ایده های خلاقانه در برگزاری برنامه های پربار به منظور معرفی هرچه بیشتر ظرفیت ها و قابلیت های استان تبدیل شود.

رشیدیان با بیان اینکه مسائل عمرانی مربوط به مشهد 2017 از طریق کمیته ای به ریاست وزیر راه و شهرسازی دنبال می شود، گفت: در زمینه آموزش و پژوهش هم تلاش می شود تا کمیته ای نیز به ریاست وزیر علوم، تخقیقات و فناوری ایجاد و گزارش اقدامات صورت گرفته به رییس جمهور داده خواهد شد.

وی به برگزاری مسابقات ورزشی دانشجویی دانشگاه های استان اشاره و تصریح کرد: این جشنواره با هدف تقویت همدلی بین دانشگاه های استان در رشته های تکواندو، والیبال، شنا، تنیس روی میز و کوهپیمایی اجرا خواهد شد که با تمرکز بر اهداف فرهنگی آن، می تواند برای برگزاری المپیاد دانشجویی منطقه ای بین کشورهای اسلامی در سال 2017 مقدمه ای باشد.

وی بر لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی مربوطه در برگزاری این مسابقات ورزشی تاکید کرد و گفت: برای ارتقا میزان آمادگی ها سال آینده این مسابقات با حضور 12 هزار دانشجو به صورت کشوری برگزار می شود.

در این جلسه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشگاه برتر در حوزه پژوهش قدردانی شد و طی حکمی رییس دانشگاه فردوسی، به عنوان مسئول ستاد فرهیختگان رضوی در برگزاری هفته پژوهش استان معرفی شد.

انتهای پیام//گ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.