اردبیل؛

کودکان مبتلا به بیماری تنبلی چشم در اردبیل پایین تر از سرانه کشوری است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: رقم کودکان مبتلا به بیماری‌های چشمی به ویژه تنبلی چشم در اردبیل پایین‌تر از سرانه کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رویا احمدیان در جریان آغاز اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در اردبیل اظهار کرد: ما از همه خانواده‌ها انتظار داریم در مدت اجرای این طرح در آبان و آذرماه نسبت به حضور فرزندانشان در اجرای این طرح یاریگر ما باشند تا در صورت وجود بیماری و علائم مشکوک تنبلی چشم، راهکارهای پیشگیرانه و درمان آن به سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی، آمادگی و همچنین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: برای کودکان معاینه شده کارت معاینه صادر و وضعیت آنها برای مراجعه‌های بعدی و پیگیری‌های آینده به ثبت می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی استان رقم کودکان مبتلا به بیماری‌های چشمی و به ویژه تنبلی چشم را پایین‌تر از سرانه کشوری اعلام کرد و گفت: کودکانی که در تشخیص اولیه بیمار شناخته می‌شوند به اپتومتریست‌ها و چشم‌پزشکان طرح قرار داده بهزیستی معرفی می‌شوند تا مورد مداوا قرار گیرند.

احمدیان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 66 هزار کودک در قالب طرح آمبلیوپی مورد معاینه قرار گرفتند، افزود: این طرح برای کودکان سه تا شش سال به صورت رایگان اجرا می‌شود و در مناطق روستایی نیز با همکاری مدیران مهدهای روستا این طرح به انجام می‌رسد.

وی بیان کرد:‌ با توجه به اینکه رویکرد بهزیستی یک رویکرد پیشگیرانه است، سعی و تلاشمان بر این است تا از امور بیماری‌ها در گروه سنی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.