دیپلمات سابق مصری: همه گروه های تروریستی سوریه باید نابود شوند

»حسین هریدی» بر لزوم نابودی تمامی گروه های تروریستی سوریه برای حل بحران این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «حسین هریدی» دیپلمات سابق مصری گفت: باید همه گروه های تروریستی در سوریه نابود شوند.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم از قاهره درباره موضع مصر برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه گفت: هدف تلاش های مصر برای نجات دولت، ارتش و نهادهای سوریه است. این که برخی از طرف ها بر شخص رئیس جمهور بشار اسد یا کناره گیری وی از قدرت تمرکز کرده اند مورد قبول ما نیست.

هریدی افزود: ما موضع یکسانی در حمایت از همه طوایف ملت سوریه داریم و این موضع قاهره بر اساس اجماع بین المللی درباره بیانیه ژنو1 است. این بیانیه هیچ اشاره ای به رئیس جمهور اسد یا نظام سوریه ندارد.

این بیانیه هشت بندی بر تشکیل یک دولت انتقالی با اختیارات اجرایی کامل تاکید می کند و از همه طرف های سیاسی به ویژه دولت سوریه می خواهد درباره تشکیل این دولت به توافق برسند. ما مخالف هر طرح منطقه ای و بین المللی هستیم که حاکمانی بر ملت سوریه تحمیل کند.

وی یادآور شد: باید همه منتظر برگزاری انتخابات آزاد و شفاف در سوریه باشیم و به اراده سوری ها در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور احترام بگذاریم. شکی در این نیست این انتخابات پس از به توافق رسیدن سوری ها درباره قانون اساسی جدید این کشور برگزار می شود.

این قانون اساسی چارچوب قانونی روند انتقالی را در سوریه مشخص می کند. همچنین بسیار مهم است که گروه های تروریستی به ویژه داعش(گروهک تکفیری صهیونیستی داعش)در سوریه نابود شوند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار