تأسیس دفتر نظارت بر برجام از سوی شورای امنیت ملی آمریکا

شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه آمریکا در حال تأسیس دفتری برای نظارت بر اجرای برجام هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المانیتور، شورای امنیت ملی آمریکا با همکاری وزارت امور خارجه این کشور در حال تأسیس دفتری برای نظارت بر اجرای برجام هستند.  
این دفتر به ریاست "پاول ایروین" – مدیر منع گسترش سلاح در شورای امنیت ملی آمریکا -- اداره خواهد شد. تأسیس دفتر نظارت بر اجرای برجام حکایت از آن دارد که کاخ سفید مایل است در اجرای آن، نقش راهبردی ایفا کند.

باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – از مذاکره کنندگان آمریکایی توافق هسته ای ایران خواسته است در اجرای برجام نیز نقش پررنگی را ایفا کنند و با طرف های ایرانی همکاری داشته باشند. 
"جیمز تیمبی" – مشاور وزارت امور خارجه آمریکا در امور کنترل سلاح، "کریستوفر بکمییر" – هماهنگ کننده ارشد تحریم های ایران در وزارت امور خارجه– و "پاول ایروین" از اعضای اصلی تیم آمریکایی در مذاکرات هسته ای ایران به شمار می روند.

یکی از مقامات ارشد دولت اوباما در این خصوص اظهار داشت: "اجرای موفقیت آمیز برجام از اولویت های رئیس جمهور آمریکا است. تأسیس دفتر نظارت بر اجرای برجام، برای عملی کردن این خواسته است." وی در ادامه افزود: "دفتر نظارت بر اجرای برجام با تیم "استفان مال" – ناظر برجام  در وزارت امور خارجه آمریکا -- همکاری می کند."

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار