ادعای دیلی بیست: یک شرکت آمریکایی به ایران مخفیانه اینترنت می فروشد

دیلی بیست در گزارشی مدعی شد یک شرکت آمریکایی که با وزارت دفاع آمریکا همکاری می کند، خدمات اینترنتی در اختیار ایران قرار می دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی دیلی بیست در گزارشی مدعی شد شرکت ارتباطات "جی تی تی" که با برخی ژنرالها و جاسوسان آمریکایی همکاری می کند، به صورت مخفیانه برای جمهوری اسلامی ایران خدمات اینترنتی فراهم می کند.

این شرکت آمریکایی -- که در مک‌لین در ایالت ویرجینیا و در حومه واشینگتن دی سی قرار دارد – تاکنون به صورت علنی اطلاعاتی در خصوص همکاری با ایران منتشر نکرده است. گفته می شود "وزارت دفاع آمریکا" یکی از بزرگترین مشتریان این شرکت است.

این پایگاه اینترنتی مدعی شد قرار است آمریکا با استفاده از یک شبکه کابلی زیردریایی، خدمات اینترنتی خود را در اختیار ایران قرار دهد. به ادعای دیلی بیست، هر دو طرف تاکنون در خصوص این مسئله اظهارنظری نکرده اند. اما دیلی بیست مدعی شد برای گرفتن جزئیات بیشتر در این خصوص با سخنگوی این شرکت ارتباطاتی تماس گرفته است. سخنگوی جی تی تی ادعا کرد توافقنامه فروش اینترنت میان دو کشور تا چند هفته آینده نهایی خواهد شد. 

دیلی بیست همچنین ادعا کرد ایران کشوری است که سالیان سال به دلیل تلاش برای دستیابی به سلاح های هسته ای با تحریم های شدیدی دست و پنجه نرم کرده است. اما سال گذشته، وزارت خزانه داری که اداره برنامه تحریم ها را بر عهده دارد قانون جدیدی برای فروش خدمات اینترنتی به اجرا گذاشت. این قانون جدید برای شرکت جی تی تی و دیگر شرکت های آمریکایی همانند چراغ سبزی بود تا با ارائه خدمات اینترنتی به ایران، همکاری خود را با این کشور آغاز کنند.

به ادعای این پایگاه اینترنتی، این شرکت از 10 ژوئن سال جاری (20 خردادد 94) – یک ماه پیش از حصول توافق هسته ای میان ایران و 1+5 – ارائه خدمات پهنای باند به شرکت مخابرات ایران را آغاز کرد. "داگ مدوری،" مدیر تجزیه و تحلیل در یک شرکت تحقیقاتی ناظر بر اتصالات اینترنت نیز مدعی شد تنها مقامات ایران از درصد دقیق ترافیک اینترنت دریافتی از این شرکت آمریکایی مطلع هستند. این مقام نخستین فردی بود که ماه گذشته در ادعایی عجیب از همکاری این شرکت با ایران خبر داد.

به ادعای دیلی بیست، سخنگوی جی تی تی اذعان کرد تنها پس از نهایی شدن این توافق با ایران جزئیات این همکاری را منتشر می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار