گزارش پایگاه خبری ورلد اویل:

کاهش شدید بهای نفت بر اثر بازگشت ایران به بازار جهانی

بنابر گزارش پایگاه خبری ورلد اویل، انتظار می‌رود طرح ایران برای فروش 45 میلیون بشکه نفت در سه ماه نخست پس از لغو تحریم‌ها، بازار جهانی را با تغییرات شگرفی مواجه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری «ورلد اویل» در گزارشی به بررسی شرایط حاکم بر بازار جهانی نفت در سه ماه نخست پس از لغو تحریم‌های ایران پرداخت. در این گزارش آمده است: انتظار می‌رود ایران مجبور شود برای عرضه 45 میلیون بشکه نفت ذخیره شده در تانکرهای خلیج فارس در سه ماه نخست پس از لغو تحریم‌ها، آن‌ها را با بهای کمی به فروش برساند. تحلیلگران مؤسسه انرژی منار دبی معتقدند نفت ذخیره شده ایران به دلیل غلظت بالا، حاوی ترکیبات سولفوری است که فروش آن‌ را دشوار می‌کند؛ زیرا در بسیاری از پالایشگاه‌ها امکانات زدودن این ترکیبات موجود نیست.

فروش 45 میلیون بشکه در سه ماه، به معنای فروش روزانه نیم میلیون بشکه است که در شرایط کنونی و با توجه به کاهش 40 درصدی بهای نفت خام در سال گذشته، به منزله فشاری مضاعف بر بازار نفت جهان خواهد بود.

در ادامه این گزارش به نقل از رکن الدین جوادی، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، آمده است: تهران قصد دارد در هفته نخست لغو تحریم‌ها، تولید و صادرات نفت خام را حدود 500 هزار بشکه افزایش دهد و در 6 ماه آینده، این میزان را دو برابر کند. انتقال نفت ذخیره شده در تانکرهای خلیج فارس نیز یکی از مهمترین برنامه‌های نفتی ایران  در سه ماه نخست پس از لغو تحریم‌ها خواهد بود.

کارشناسان معتقدند افزایش صادرات حدود یک میلیون بشکه نفت بوسیله ایران، بر بهای جهانی آن تأثیری منفی خواهد داشت.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار