استاندارد اند پورز، رتبه مالی عربستان را کاهش داد

موسسه اعتبار سنجی مالی «استاندارد اند پورز،» رتبه عربستان سعودی را از بیم نگرانی های مربوط به کسری مرتبط با کاهش بهاهای نفت، به «ای مثبت» کاهش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ موسسه رتبه بندی مالی «استاندارد اند پورز» روز جمعه، رتبه طولانی مدت عربستان سعودی را از بیم نگرانی های مربوط به کسری مرتبط با کاهش بهاهای  نفت ، به «ای مثبت A+» کاهش داد.

براساس بیانیه این موسسه اعتبارسنجی مالی آمریکایی، چشم انداز تحول رتبه مالی عربستان سعودی همچنان منفی است.

این موسسه اعلام کرد در صورتی که دولت عربستان نتواند به طور پایدار و به شکل قابل توجهی کسری منابع عمومی خود را کاهش دهد،‌ آماده است رتبه آن را در دو سال آینده کاهش دهد.

استاندارد اند پورز توضیح می دهد انتظار دارد کسری بودجه عربستان سعودی،‌ یکی از مهم ترین تولید کنندگان نفت جهان،‌ به سبب کاهش شدید بها نفت، در سال 2015، به 16 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش یابد در حالی که این رقم در سال 2014،‌ یک و نیم درصد بود.

در فوریه (بهمن)،‌ استاندارد اند پورز رتبه عربستان را با چشم انداز منفی اعلام کرد و توضیح داد به سبب افزایش وابستگی این کشور به نفت،‌ اوضاع منابع عمومی عربستان در حال بدتر شدن است.

این موسسه رتبه بندی مالی همچنین امکان کاهش رتبه آن دوره ( دو ای منفی)(AA-) را در دو سال آینده برای خود محفوظ نگاه داشته بود.

بین ژوئن (تیر) 2014 و پایان سپتامبر (اوایل مهر) این سال،‌ بهای هربشکه نفت خام به شدت سقوط کرد و از 90 دلار به کمتر از 50 دلار در هربشکه رسید.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار