ایلام؛

برگزاری بیست و سومین دوره کتاب جمهوری اسلامی ایران در ایلام

دبیر اجرایی برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان ایلام از ۲۳ تا ۳۰ آبان سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، زهرایی در نشست ستاد برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در ایلام، با اعلام این خبر گفت: هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان ایلام با مشارکت و تعامل همه دستگاه‌ها فرهنگی و اجرایی این استان از ۲۳ تا ۳۰ آبان سال جاری برگزار می‌شود.

واحد زهرایی، اظهار کرد: موسسه فرهنگی هنری عصر پیام در راستای توجه به کتاب و کتاب‌خوانی گام‌های خوبی برداشته‌ است.

وی، بابیان اینکه همه ما پیرو دین و آیینی هستیم که پرچم‌دار فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی است، افزود: در دین مبین اسلام توجه و تأکید فراوانی به بحث مطالعه شده و فرهنگ مکتوب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

زهرایی، بابیان اینکه فناوری‌های نوین و رسانه‌های مجازی نتوانسته‌اند در جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر چندانی داشته باشند، ابراز کرد: بر این اساس یکی از اهداف گسترش فرهنگ مکتوب ، کتاب و کتاب‌خوانی در کشور است.

دبیر اجرایی برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در ایلام، یادآور شد: در این ستاد نهادها و دستگاه‌های فرهنگی مرتبط با بحث کتاب و فرهنگ مطالعه در برگزاری این هفته مشارکت و تعامل خواهند داشت و هدف اصلی ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی بوده که در این زمینه دغدغه احساس شده است.

وی، با اشاره به برگزاری بیست و سومین دوره هفته کتاب در سال جاری در کشور، گفت: نقد و بررسی کتاب، تجلیل از فعالان و خادمان کتاب و کتاب‌خوانی، تجلیل از خادمان نشر، نواختن زنگ کتاب در سطح مدارس، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تلاش در راستای احیای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و برنامه‌های متنوع فرهنگی ازجمله برنامه‌های این هفته است.

 زهرایی، بیان کرد: بدون شک ضرورت گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی یک نیاز مبرم در جامعه است و باید کتاب‌خوانی و مطالعه به‌صورت یک فرهنگ در زندگی مردم نهادینه شود تا زمینه گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه و توسعه و ترقی بهتر و بیشتر فراهم شود.

وی، یادآور شد: با توجه به اینکه سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور پایین است باید در زمینه توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش کرد و باید با مشارکت اهل‌قلم و صاحبان اندیشه در حد توان برنامه‌هایی در این زمینه اجرا شود.

دبیر اجرایی برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در ایلام در پایان خاطرنشان کرد: در این نشست برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی مرتبط جمع‌بندی شده و به خانه کتاب که متولی برگزاری هفته کتاب در کشور است که برنامه‌های هفته کتاب در کشور از 23 تا 30 آبان سال جاری در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است، در این نشست مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی استان در خصوص برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی در این استان باهم بحث و تبادل‌نظر کردند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.