شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران:

تفریحی‌بودن سفر جک استراو بیشتر شبیه یک جوک سیاسی است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران تاکید کرد: تفریحی‌بودن سفر جک استراو بیشتر شبیه یک جوک سیاسی است.

 به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در واکنش به سفر وزیر اسبق خارجه انگلیس به کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران دولت‌های استکباری که همواره مشغول استعمار و استثمار کشورهای ضعیف و مظلوم بودند؛ حضور نظامی مستقل که مبانی حکومتی آن براساس دین و مشارکت مردم بنا شده را برنتافتند، فلذا برای جلوگیری از توفیق و پیشرفت این کشور اسلامی ابتدا جنگی 8 ساله را بر ملت ایران تحمیل کردند و پس از تودهنی خوردن از سوی ملت بزرگ ایران و شکست صدام ملعون در جنگ تحمیلی رویه استکبار جهانی از جنگ سخت سرزمین به جنگ نرم و فتح قلوب  و اذهان ملت‌ها تغییر کرد تا بدین وسیله جمهوری اسلامی و ارکان آن را از درون تهی کنند و با خدشه‌دار کردن عزت و استقلال ملی، کشور را به نحو مطلوب خود سوق نماید.

این بیانیه می‌افزاید: در این میان انگلیس یکی از کشورهایی است که همواره کشورمان در طول دوران‌های مختلف از آن آسیب دیده است، کسی که اندک آشنایی با تاریخ معاصر ایران داشته باشد همواره در نقطه نقطه آن جای پای اقدامات خصمانه انگلیس و دست نشانده‌های آن را مشاهده می‌کند. در تاریخ یکصد و پنجاه ساله ایران؛ بارها و بارها شاهد خیانت‌های لردهای انگلیسی بوده‌ایم؛ از قرارداد پاریس تا رویترز و از قرار داد تالبوت تا لاتاری و دارسی و طی سال‌های 1907 و 1919 که توانستند به غارت منابع این مملکت پرداخته و خیانتهای فراوانی را روا دارند. ملت ایران نقش انگلیس استعمارگر را در ماجرای مشروطه و اعدام شیخ فضل الله نوری و حمایت از رضاخان میر پنج و کودتای 28 مرداد و اشغال ایران در جنگ جهانی و قحطی و بدبختی زیادی که به این مملکت روا داشتند را فراموش نخواهدکرد.

در بخش دیگری از این بیانیه با یاداوری این نکته که "مگر می‌شود نقش روباه مکار را در ترور دانشمندان هسته‌ای کشور، حمایت بی‌دریغ انگلیس از فتنه‌گران برای اجرای پروژه براندازی جمهوری اسلامی ایران فراموش کرد، آمده است: تاریخ نشان داده است هریک از فعل و انفعالات انگلیسی‌ها با برنامه‌ریزی و هدف مشخص بوده و اخیرا سفر جک استراو که گفته شده است یک سفر تفریحی می‌باشد بیشتر به یک جوک سیاسی شباهت دارد چرا که شکی نیست این سفر تفریحی بخشی از ماموریت کاری آقای جک استراو باشد تا منافع اربابان غربی خود را با هم مرور کنند یا تمرین وادادگی و خیانت به ملت را تمرین نمایند.

بیانیه مذکور خاطر نشان کرده است: این سفر تفریحی! سوالاتی را برای قشر دانشجو به وجود آورده که آیا جک استرو در ایران برای برگزاری دوره‌های فشرده فتنه‌گری آمده است؟ یا خاطرات 200 سال جنایت را مرور می‌کند؟ آیا برنامه‌ریزی برای انتخابات را در دستور کار دارد؟در هرصورت آنچه واضح و مبرهن است اینکه این یک سفر تفریحی نیست یا بهتر بگوییم این تنها یک سفر تفریحی نمی باشد و قطعا جک استرو در پی انجام ماموریتی در کشور است.

در پایان بیانیه تاکید شده است: دانشجویان انقلابی اجازه ورود جک استرو به هیچ دانشگاهی را نداده و تبعات حضور این میهمان ناخوانده به عهده مسئولان دعوت کننده خواهد بود، در صورتی که این دوره‌گردی‌ها توسط این عنصر انگلیسی پایان نپذیرد و قصد گشت و گذار در سایر نقاط کشور را داشته باشند، بایستی منتظر پاسخ انقلابی دانشجویان بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
همه میرن اونجاها تو انگل یس اینا برا جاسوسی میان اینجا مرگ بر انگل یس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
کی به این نامرد اجاره ورود به ایرانو داده لهنت بر انگلیس و جک استراو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
بره تو مملکت خودش بچره .ما اینجا برای گوسفندای خودمون هم علف کم داریم.
آخرین اخبار