شورای تبیین بسیج دانشجویی کشور خطاب به رئیس‌جمهور:

دلسوزان نسبت به آینده نفوذ انقلاب و اقتدار کشور نگران هستند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور تاکید کردند: دلسوزان انقلاب نسبت به آینده نفوذ انقلاب اسلامی و اقتدار و عزت کشور نگران هستند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور تاکید کردند: دلسوزان انقلاب نسبت به آینده نفوذ انقلاب اسلامی و اقتدار و عزت کشور نگران هستند.

در بخشی از این نامه آمده است: مدتی است کشورهای اسلامی به ویژه ایران همیشه سرافراز در غم عزیزانش فرو رفته و شاهد تصاویر غم‌انگیز و وحشتناک قتل عام عظیم مسلمانان جهان و بالاخص شیعیان در منا بوده است. بی‌شک گستاخی و تندروی‌های مسئولان سعودی بعد از این فاجعه نمک بر زخمان شد و با  مشت‌های گره کرده و دندان‌های فشرده شده منتظر اقدامات و مواضع شما مسئولین بودیم و اگر نبود عتاب عزتمندانه و اقتدار آمیز رهبری معظم انقلاب (مد ظله العالی) آیا دیپلماسی ما این بحران را کنترل کرده بود؟

در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است:‌ علاقه‌مندان و دلسوزان انقلاب نسبت به آینده وجهه و نفوذ انقلاب اسلامی و اقتدار و عزت کشور نگران هستند. نگران و منتقد مواضع نرم و آرام و دوستانه دستگاه دیپلماسی با دولت عربستان سعودی که نه تنها عامل فاجعه عظیم و غم بار منا بوده است، بلکه تا گردن در خون ملت‌های مظلوم منطقه  فرو رفته است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه کشور در بخش دیگری از این نامه آورده است: با توجه به سابقه دو ساله دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی این نگرانی تشدید می‌شود که واقعا دولت محترم چه مسیری را در زمینه دیپلماسی دنبال می‌کند؟ آیا در این شکل از دیپلماسی نشانی از گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و راه و روش امام راحلمان به چشم  می‌خورد؟ در دو سال گذشته انواع و اقسام تحقیرها توسط بیگانگان به ایرانی را شاهد بودیم.

در ادامه این نامه با اشاره به  برخی مسائل مطرح شده در عرصه سیاست خارجی طی دو سال گذشته خطاب به رئیس جمهور تصریح شده است: در روزهای گذشته  نیز شاهد حضور جک استراو عنصری گستاخ و نماینده استعمار پیر در ایام عزای اباعبدالله الحسین(ع) در استان‌های کشور به منظور خوشگذرانی هستیم. چه کسی می‌تواند توهین‌های این نماینده روباه پیر را به کشورمان فراموش کند؟ چه کسی می‌تواند گستاخی او را در مذاکرات هسته‌ای، زمانی که وی وزیر امور خارجه انگلیس بود به نمایندگان کشورمان فراموش کند؟ به راستی جناب آقای رئیس جمهور دستگاه دیپلماسی ما به راحتی می تواند از کنار هتاکان و گستاخان و جاسوسان عبور کند؟ یا امروز نیز باید شاهد پروژه "نفوذ روباه" باشیم؟

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: این مسئله محل سوال است که هدف دولت جمهوری اسلامی از جلسه ها و دیدارهای متعدد با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که نقش خرابکارانه‌اش در مذاکرات و جنایاتش در وارد شدن ویروس خطرناک ایدز به کشور بر همگان مبرهن است در سطوح مختلف با مسئولان  ذی‌ربط و بی‌ربط ایران آن هم با تاکید بر فراموش کردن جنایات گذشته فرانسه توسط شما و دیگر اعضای هیئت دولت چه می‌تواند باشد.

دانشجویان در پایان این نامه خود با ذکر مطالبه اصلی خود تاکید کردند: خارج از مسائل و منازعات حزبی و جناحی در کشور مطالبه جدی آن است که اولا راهبرد اصلی خود برای سیاست خارجه دولت یازدهم را معین کنید، ثانیا برنامه و چشم‌انداز دولت جمهور اسلامی ایران در راستای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا مشخص و اعلام کرده و نگذارید خون هموطنانمان زیر دست و پای آداب دیپلماتیک و دیدارهای اتفاقی و غیراتفاقی پایمال شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
برچسب ها: انقلاب ، کشور ، دیپلماسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار