گفتمان سازی فلسفه عاشورا در دانشگاه‌ها نیازمند مشارکت و آگاهی بخشی

گفتمان سازی فلسفه قیام عاشورا در بین دانشگاهیان یکی از ضرورت‌های فرهنگی است که در نشست هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محسن میر باقری استاد قرآن و حدیث در نشست هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: در طول تاریخ نهضت‌ها و انقلاب‌های بسیاری به دست انسان ها صورت گرفته است که بر اساس سنت تنها آثار بعضی از آنها بر جای مانده است که از میان آنها نهضت عاشورای حسینی نمود ویژه‌ای دارد و بالاترین نمایش مقام تسلیم در صحنه عاشورا رقم خورده است. 

وی در جمع اساتید و نخبگان به بررسی موضوعاتی نظیر فلسفه قیام امام حسین(ع) در قرآن، جریان شهادت امام حسین(ع)، پاسخگویی شبهات قیام امام حسین (ع) پرداخت. 

کارشناس مذهبی کشورمان در ادامه و در پاسخ به سوال برخی از اساتید نسبت به اینکه چگونه در دانشگاه‌ها بطور عملیاتی به ساختار عاشورا بپردازیم و شاهد پیام‌های عاشورایی در دانشگاه‌ها باشیم گفت: در آگاهسازی نسل جوان با محوریت قیام عاشورا باید در گام اول به تلقین، گام دوم: آگاهی بخشی،‌گام سوم تحمیل مثبت و درنهایت تجربه کردن در رفتارهای اجتماعی را مد نظر قرار داد تا بتوانیم شاهد آگاهی بخشی دانشجویان و نسل جوان باشیم. 

وی افزود: ابلاغ مکرر حقایق توسط متولیان آموزش در جامعه گام مهمی در فرهنگسازی و تجلیل از قیام عاشوراست که باید توسط اساتید به آن بپردازیم. 

میر باقری ضمن اشاره به فضیلت سوره احقاف گفت: آیه 15 سوره احقاف به امام حسین(ع) و آیات سیزده و چهاردهم آن به اصحاب امام حسین(ع) اشاره دارد که این مهم اهمیت قیام عاشورا و در راس آن امام حسین (ع) در قرآن را متجلی می‌سازد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.