آموزش و انتقال مفاهیم زیست محیطی به کودکان در دستور کار دانشگاه علوم بهزیستی

آموزش و انتقال علمی مفاهیم زیست محیطی به دانشجویان رشد و پرورش کودکانی پیش دبستانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی معرف گام عملیاتی و علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در حفاظت از محیط زیست است.

ساناز صنایع گلدوز رئیس انجمن ارزیابی محیط زیست ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان از اجرای نخستین طرح کشوری مبانی زیست محیطی به دانشجویان رشته رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان خبر داد. 

وی گفت: از آنجایی که شروع آموزش ها از سنین کودکی زمینه ساز تغییر رفتار است و تکرار در یادگیری کودکان اهمیت ویژه‌ای دارد نباید از آن غافل بود.

رئیس انجمن ارزیابی محیط زیست ایران در ادامه خاطر نشان کرد: طرح آموزش به مربیان پیش دبستانی و انتقال این اطلاعات و تجربیات به کودکان این مرز و بوم زمینه ساز اثر بخشی آموزش‌های حفظ و احیا محیط زیست کشور خواهد بود‌. 

وی گفت: پیامدهای رشد و کنترل رفتار اجتماعی از سنین پائین نهادینه می‌شود و خوشبختانه با تصویب مقطع پیش دبستان در برنامه‌های آموزش و پرورش می‌توانیم شاهد اثرات خوبی در این عرصه باشیم. 

حفاظت محیط زیست چشم‌انداز اهتمام اهالی رسانه 
صنایع گلدوز رئیس انجمن ارزیابی محیط زیست ایران در ادامه افزود: منویات رهبری، نیاز کشور و نسل‌های آینده، ما را به سمتی می‌برد که چشم‌ انتظار همت هر چه بیشتر اهالی رسانه هستیم و امیدواریم رسانه نیز رسالت حفظ محیط زیست را بخوبی به گوش همگان برساند.
مدرسه جامع محیط زیستی هنوز توسط آموزش و پرورش رسمی نشده است 

ساناز صنایع گلدوز دانش‌آموخته دکترای آموزش محیط زیست گفت: شیوه نامه و منشور مدرسه جم یا همان مدرسه جامع محیط زیست وجود دارد. اما هنوز توسط آموزش و پرورش رسمی نشده است. 

وی ادامه داد: ساختار جدید، زمان‌، هزینه و . . .  را برخی از علل رسمی نشدن مدارس جامع محیط زیست عنوان کرد و گفت: هر چند در تهران برخی مدارس نظیر مدرسه فضیلت در جنوب تهران برخی مولفه‌های مدرسه جامع محیط زیست نظیر پنل‌ خورشیدی،‌سیستم ذخیره انرژی،‌ تامین آب بهداشتی، نور کافی‌، را داراست که امیدواریم با حمایت وزارت آموزش و پرورش، حامیان محیط زیست و . . . شاهد تعدد این مدارس در اقصی نقاط کشور باشیم‌.

رئیس انجمن ارزیابی ایران در پایان مبانی محیط زیست، چالش‌های محیط زیست در کشور، لزوم آموزش محیط زیست برای کودکان و غیره را برخی از عناوین سرفصل‌های نخستین طرح کشوری آموزش مبانی زیست محیطی به مربیان کودکان پیش از دبستان دانست. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.