همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با مراکز علمی و آموزشی اقلیم کردستان عراق

با ملاقات نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران با مدیران دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، زمینه همکاری این دانشگاه با مراکز علمی و آموزشی اقلیم کردستان عراق فراهم شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا خرم خورشید رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در  این ملاقات، از توانمندی علمی این دانشگاه به عنوان دانشگاهی تخصصی ، منحصربفرد  و  فعال در سه حوزه " سلامت و رفاه اجتماعی ، توانبخشی و سلامت روان " و تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته های خاص حوزه های سلامت  گفت.

وی همچنین با اشاره به تعداد یک هزار و 700 دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه که 60 درصد آنها را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و phd  تشکیل می دهند ، زمینه  همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با مراکز علمی و آموزشی اقلیم کردستان عراق را گسترده دانست.

محمدعلی محسنی بندپی  معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، نیز با توجه به شرایط ویژه منطقه و وجود جنگ و درگیری های مختلف در این کشورها ، نقش رشته های توانبخشی در تربیت نیروی انسانی کارآمد برای پاسخ دهی به نیازهای بهداشتی و درمانی کشورهای همسایه بویژه در زمینه توانبخشی معلولان و آسیب دیدگان ناشی از جنگ ها را مورد تاکید قرار داد.

ناظم عمر دباغ  نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران که با همراهی رایزن آموزشی و فرهنگی آن منطقه در این ملاقات شرکت کرده بود، ضمن بیان نیاز های آموزشی  اقلیم کردستان عراق و زمینه های مساعدی که برای تربیت نیروی متخصص در آن منطقه وجود دارد ، از همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اقلیم کردستان عراق ابراز خشنودی کرد.

سپس ، مقرر شد که تفاهم نامه ای با ذکر موارد همکاری در زمینه علمی ، آموزشی و فرهنگی بین دو طرف تهیه  شود، تا  براساس آن ، همکاری ها شکل بگیرد.

به گفته دکتر محسنی بندپی معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، " تربیت نیروی انسانی متخصص ، برگزاری همایش ها و کنگره های علمی مشترک با وزارت بهداشت کردستان عراق ، اجرای پروژه های مشترک تحقیقاتی علوم پزشکی و توانبخشی در سطح ملی و بین المللی ، و بازدید از مراکز پزشکی و توانبخشی دو طرف با هدف ارتقای سطح کیفی خدمات توانبخشی در اقلیم کردستان عراق " از جمله موارد همکاری خواهد بود.

لازم به ذکر است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با 21 دپارتمان تخصصی و هشت مرکز تحقیقات ، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 700 نیروی متخصص در رشته های خاص حوزه های " رفاه اجتماعی، سلامت اجتماعی (وتعیین کننده های آن)، سلامت روانی و توانبخشی ، مانند  کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپدی فنی، ارگونومی، فیزیوتراپی، پرستاری ، مددکاری اجتماعی ، مشاوره خانواده، سالمند شناسی، رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان و همچنین روانپزشکی و روانشناسی  می پردازد ، که در برخی از این رشته ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی و phd ،  و در تعدادی از آنها ، نخستین مجری دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است.

این دانشگاه در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور قرار دارد، و با دو بیمارستان و سه مرکز پزشکی – توانبخشی، زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند. 

انتهای 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.