شهرکرد؛

برداشت انار از باغات "چهارمحال و بختیاری"

برداشت انار از باغات استان چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از برداشت انار در باغات این استان خبر داد و گفت: چهارمحال و بختیاری دارای 185 هکتار باغ انار است که 176 هکتار آن بارور و 9 هکتار به صورت نهال غیر بارور می باشد.

ذبیح اله غریب با اشاره به میانگین برداشت 6 تن و 280 کیلوگرم انار در هکتار افزود: تا کنون یک هزار و 70 تن محصول از این سطح برداشت شده است.

وی اضافه کرد: رقم انار تولیدی چهارمحال و بختیاری، رقم محلی بوده و شهرستان کیار دارای بیشترین میزان تولید انار در این استان است.

به گفته غریب؛ محصول انار باغات استان چهارمحال و بختیاری، بیشتر به صورت فرآوری شده و با تهیه رب انار و ترشی انار و بخشی به صورت تازه خوری مصرف می شود.

برداشت انار در چهارمحال و بختیاری از نیمه دوم شهریور آغاز و تا نیمه آبان ادامه دارد.

گفتنی است؛ روستای دورک اناری از توابع بخش ناغان شهرستان کیار با دارا بودن 120 هکتار باغ انار، مهمترین مرکز تولید انار در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

حدود 80 درصد از خانواده های روستای 2 هزار نفری دورک اناری، از طریق باغات انار امرار معاش می کنند.

این روستای زیبا که در 120 کیلومتری شهرکرد قرار دارد به لحاظ کوچه باغ های اناری و آیین سنتی ناردنگ (رب گیری انار) همه ساله، میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور و بویژه استان های اصفهان و خوزستان است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.