کاهش آمار اعتیاد در کشور را چه کسی مدیریت خواهد کرد؟

شاغلینی که در حال حاضر به اعتیاد روی آورده‌اند در آینده‌ای نه چندان دور باید به فکر مکانی برای زندگی به دور از خانواده و تامین مواد خود باشند زیرا این افراد دچار طرد از خانواده می‌شوند.

کاهش آمار اعتیاد در کشور را چه کسی مدیریت خواهد کرد؟
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمانی که یکی از روزهای صبح را ورق می‌زنیم به صفحه‌ی حوادث می‌رسیم فقط کافی است تیترهای وحشتناک آن را مرور کنیم. قتل، جنایت، دزدی، فروش کودک و.. که بسیاری از این جرایم عمد ناشی از اعتیاد فرد مجرم است فردی که به خاطر تامین پول مواد خود دست به دزدی و بالا رفتن از دیوار خانه‌ها می‌زند.

پدری که به خاطر تامین پول مواد خود پس از حراج تمام دارایی‌اش به فرزندان خود نیز رحم نکرده و آن ها را می‌فروشد تا خرج چند شب نئشگی‌اش را تامین کند.

قتل اعضای خانواده به خاطر لحظات و سخت نبود مواد و یا به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر صنعتی از این قبیل اخبار کم نیستند و هر روز تعداد بی شماری از این اخبار را شاهد هستیم اما این تنها گوشه‌ای از بحثی است که به آن خواهیم پرداخت.

*معتادان شاغل

بنابر آمار و ارقامی که سازمان بهزیستی ارائه کرده است و طبق گفتگویی که با محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی داشتیم 53  درصد از معتادان به مواد مخدر در کشور شاغل هستند و پول مواد خود را به راحتی می‌توانند تامین کنند، البته این آمار حکایت از این دارد که این مواد که به این راحتی در دسترس عموم قرار می‌گیرد، سرمایه‌های یک خانواده را به چه شکل دود می‌کند و از بین می‌برد.

چه بسیارند خانواده‌هایی که سرمایه‌های به دست آمدنشان که حاصل سال‌ها زحمت بوده توسط عضو معتاد خانواده که اغلب پدر بوده و در برخی مواقع نیز یکی از فرزندان است در عرض مدت کوتاهی دود شده و از بین رفته است و همین واقعه باعث طرد این افراد از خانواده و به وجود آمدن کارتن‌ خواب‌هایی می‌شود.

*کارمندان آلوده به مواد

آمار نگران کننده‌ی 53 درصدی معتادان شاغل هنگامی وحشتناک می‌شود که نشان می‌دهد بیشتر این شاغلین کارمندان مراکز و دستگاه‌های دولتی هستند.

 محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی در این رابطه می‌گوید: نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از مردم تصور می‌کنند بیکاری علت مهم اعتیاد است، اما متاسفانه آمارها حاکی از آن است که 53 درصد جمعیت معتادان کشور را شاغلان تشکیل داده و درصد بالایی از این شاغلان معتاد دارای شغل دولتی هستند.

وی در ادامه افزود: مطالعات نشان می‌دهد 53 درصد از معتادان دارای شغل در سازمان‌های دولتی و 63 درصد متاهل هستند و آمار تاهل در بین این قشر برای جامعه بسیار خطرناک و نگران کننده است.

حال با توجه به این آمار‌های نگران کننده و مشکلاتی که با وجود این افراد در جامعه خواهیم داشت مسئولان ذیربط به جز کمپ‌های ترک اعتیاد و درخواست از مردم برای مشارکت در بهبود و شرایط اجتماعی و برخورد با آسیب‌های اجتماعی چه راهکارهای دیگری در نظر خواهند داشت؟ امیدواریم هر چه سریعتر مسئولان راهی برای کاهش ابتلا به اعتیاد در جامعه بیابند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۴
مرسي از توجهت به اين معضل
عالي بود
آخرین اخبار