اصفهان؛

کاشت گیاهان مقاوم در فضای سبز شاهین شهر اصفهان

مديرعامل سازمان پارکها و فضای سبزشاهین شهر گفت: به منظور صرفه جویی در مصرف آب گیاهان مقاوم در سطح پارکهای شهر کاشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا فدایی افزود: رویکردی که سازمان درحوزه فضای سبز دارد حرکت به سمت علمی ترشدن کارها است به نحوی که بتوانیم متناسب با نیاز شهر و شرایط موجود فضای سبز را توسعه بدهیم.

فدایی با بیان اینکه تامین منابع آب عمده‌ترین بحث ما در حوزه فضای سبز شهری است، تصریح نمود: سازمان پارکها و فضای سبز شاهین شهر طی سالهای متوالی تمام توان خود را به کار گرفته تا فضای سبز شهر بر اثر خشک سالی های اخیر آسیبی نبیند که در همین راستا استفاده از پساب فاضلاب مهمترین کار صورت گرفته است.

وی در ادامه اضافه نمود: استفاده از پساب فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز توانسته یک نقطه اتکاء و امنیت را برای فضای سبز شهر ایجاد کند تا با در اختیار داشتن آن مسئولین امر بتوانند با فراغ بال نسبت به نگهداری فضای سبز فکر و برنامه ریزی کنند.

وی بیان داشت: به منظور مدیریت بر مصرف صحیح آب، راهکارهای دیگری از جمله استفاده از گیاهانی که نسبت به کم آبی مقاوم هستند می باشد و در این زمینه مطالعات خوبی صورت گرفته و عمدتا نیز در سطح فضای سبز اجرایی شده است.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شاهین شهر اضافه کرد: بحث مدیریت بر میزان مصرف آب فقط به استفاده از انواع گیاهان مقاوم به کم آبی منحصر نمی شود، چرا که در حال حاضر با فضای سبزی مواجهه هستیم که از قدیم وجود داشته بنابراین در این راستا موضوع مهم سازگار کردن گیاهان به کم آبی، استفاده از سوپر جاذب های کشاورزی، احیاء و اصلاح شبکه آبیاری تحت فشار و توسعه آنها در دستور کار و در حال اجرایی شدن است. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.