تا دو سال آینده مراکز تخصصی زخم و ترمیم بافت تشکیل می‌شود

در حال حاضر مراکز زخم و ترمیم بافت راه‌اندازی شده اما به علت تجهیزات پزشکی به طور کامل نیست ولی تا دوسال آینده با کمک‌های مالی ان‌شاءالله تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر حسین بختو رئیس کنگره دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت که صبح امروز برگزار شد، اعلام کرد: یک معضل بزرگ که کشور ما را در بر گرفته حوزه زخم و ترمیم بافت در بخش‌های بهداشتی و اجتماعی می‌باشد که اکثرا بیماران مبتلا به پای دیابتی افرادی هستند که از نظر مالی درآمد زیادی ندارند.

رئیس کنگره با اشاره به همکاری متخصصین در حوزه‌های علوم‌ پایه پزشکی اظهار کرد: نیاز ما به بازسازی،‌ احیای زخم، بازتوانی و متخصصین در حوزه‌های متفاوت علوم پایه به صورت تخصصی در کشور است. 

وی تصریح کرد: ما از سال 92 آغاز زخم و ترمیم بافت را در جهاد دانشگاهی با همکاری معاونت پژوهشی و پشتیبانی انجام دادیم همچنین تلاش‌ها در پی دو سال آینده برای ایجاد مرکز جامع برای ترمیم زخم و ترمیم بافت داریم. 

بختو بیان کرد: ما طی سه مرحله درمان زخم و ترمیم بافت را انجام می‌دهیم که عبارتند از راه‌اندازی اولیه‌، ایجاد فضای فیزیکی به این منظور که ساختمانی مختص برای درمان این بیماران باشد و تکمیل تجهیزات پزشکی است البته برای ایجاد این مراکز ساختمانی چیزی حدود 3 میلیارد تومان نیاز است.
 
وی اذعان شود: امسال مجددا با برگزاری این کنگره برای بیان نظرات‌، اطلاعات و توان علمی متخصصین داخلی و خارجی در کشور و همکاری آنها در توسعه زخم و ترمیم بافت برگزار کردیم.

بختو بیان کرد: در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران این مراکز تخصصی راه‌اندازی شده ولی همه حوزه‌های پزشکی به علت تکمیل نبودن تجهیزات و امکانات کافی برای خدمات به صورت کامل به اجرا در نیامده ولی طی دو سال آینده تمام این تخصص‌های مربوطه به اجرا در می‌آید. 

پروین منصوری در ادامه افزود: در این کنگره 55 سخنران خارج از کشور، 44 مقاله به دبیر خانه علمی اهدا شده که 23 مورد آن پذیرفته شده و تعدادی به علت کسر وقت به صورت پوستر ارائه می‌شود. 

وی با اشاره به اهمیت بالای این حوزه خاطر نشان کرد: به علت حائز اهمیت بودن زخم و ترمیم بافت دوره‌هایی را برای پرستاران و پزشکان برقرار کردیم تا با آموزش‌های مناسب در مکان‌های متفاوت کشور فعالیت خود را انجام دهند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار