بیش از 60 درصد دیابتی‌ها قطع عضو می‌شوند

رئیس دومین کنگره زخم و ترمیم بافت گفت: ما در صدد رفع معضل قطع پای دیابتی هستیم تا با روشهای نوین از بروز این مشکل جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین بختو رئیس دومین کنگره زخم و ترمیم بافت در نشست خبری این کنگره که صبح امروز برگزار شد، گفت: خوشبختانه امسال با استقبال خوب محققان در حوزه علوم پایه و حضور پررنگ هیأت‌های علمی از کشورهای آلمان، ترکیه و اسپانیا مواجه شدیم.

وی در ادامه در خصوص نقش جهاد دانشگاهی افزود: جهاد دانشگاهی تشکیل شده از واحد های پژوهشی مختلفی که ‌هر کدام از این واحد ها دارای هدف ویژه برای پیشرفت جامعه هستتند. ما در جهاد دانشگاهی معمولا ایده‌هایی که اساتید و دانشجویان ارائه می‌کنند را بررسی کرده و اگر قابل گسترش باشند در حوزه فعالیت‌های بهداشتی یا درمانی در کشور به اجرا در می‌آوریم.

بختو بیان کرد: ما کلیه پیشرفت جهاد دانشگاهی را مدیون ایده‌های اولیه هستیم که در واحد علوم پزشکی تهران این نظرات در بسترسازی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: همانطور که می‌دانید جهاد دانشگاهی از گروه‌های آموزشی و خدمات پژوهشی تشکیل شده است که واحد جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به عنوان هسته های مختلف پژوهشی فعالیت می‌کنند.

ریاست جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران گفت: در کشورمان چیزی حدود 4 تا 5میلیون نفر مبتلا به دیابت نوع اول و دوم هستند که از بین این افراد بیش از 60 درصد زخم‌های پای دیابتی مبتلا می‌شوند و 15درصد تمام افراد دیابتی در طول عمرشان دچار زخم دیابتی می‌شوند که از این 15 درصد حدود 35 درصد مبتلا به قطع عضو هستند.

وی در خصوص هزینه‌های بالای زخم و ترمیم بافت افزود: بیش از 5000 دلار برای هر فردی در خارج از کشور هزینه زخم و ترمیم بافت است.

وی بیان کرد: ما با همکاری متخصصین مختلف در قسمت‌های عفونی، ارتوپدی، جراحی غدد، تغذیه مراکزی برای ترمیم زخم تاسیس کردیم تا بتوانیم معضل زخم و ترمیم بافت را ریشه کن کنیم.

گفتنی است؛ دومین کنگره زخم و ترمیم بافت از 6 تا 8 آبان ماه در سالن شهید ‌غرضی بیمارستان میلاد برگزار خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار