مواد لازم برای ورود به فضای مجازی

امروزه دیگر تنها یک موبایل برای ورود به فضای مجازی کافیست و نیازی به تجهیزات عجیب و غریبی نیست.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمان زیادی از دوران کودکی مان نگذشته است، زمانیکه بزرگترین درد و غمی که داشتیم گم شدن اسباب بازی و یا ننوشتن مشق و یا ترس از عواقب شیطنت و دعوا بود. زمانی که بیشتر اوقات را در کوچه و هم بازی شدن با بچه محل ها می گذشت و همه تماس ها، بازی ها و ارتباط ها واقعی بود.

دور همی هایی که با اشک و ناراحتی پایان می یافت و هر چه بیشتر بازی می کردیم کمتر خسته می شدیم تا زمانی که پای اولین رایانه های شخصی به خانه ها باز شد. بازی هایی که اجتماعی ترین آنها امکان مشارکت یک فرد دیگر و بازی دونفره را فراهم می کرد.

مواد لازم برای ورود به فضای مجازی

اما شاید با ورود اینترنت، کمتر کسی فکر می کرد که زندگی اجتماعی بشریت تا این اندازه دست خوش تغییر شود و تمام جنبه های آن را در بر بگیرد. مهمانی که در ابتدا عزیز و لوکس به حساب می آمد، کم کم با همه آشنا شد و ما را متاثر از خود کرد. وسعت نفوذش به حدی بود که غول های سازنده تلفن همراه امکان استفاده از اینرنت را به محصولاتشان افزودند تا نه تنها در خانه بلکه در کوچه و خیابان هم با این مهمان که دیگر مهمان نبود همراه باشیم.

مواد لازم برای ورود به فضای مجازی

امروزه دیگر تنها یک موبایل برای ورود به فضای مجازی کافیست و دیگر به تجهیزات عجیب و غریبی نیاز نیست. امکاناتی که دیگر هرنوع زحمت را برای اتصال به اینترنت کم کرده و تنها با یک گوشی هوشمند می توان به انبوهی از اطلاعات و تصاویر و فیلم های مختلف دسترسی داشت.

تلفن های همراهی که شاید در ابتدا قرار بود ارتباط را با دوستان و آشنایان راحت تر کند اکنون ارتباط نا محدودی را به تمام دنیا فراهم آورده است.

مواد لازم برای ورود به فضای مجازی

حضور در فضای مجازی و تاثیر آن در تغییر و تحولات نظام اجتماعی واقعیتی انکارناپذیر است. تلفن همراه به عنوان ابزار نوين اطلاع رساني علاوه برداشتن كاربردهاي گسترده در حوزه هاي گوناگون اطلاع رساني، ارتباط دهي، تداوم بخشي، مفرح سازي، برخي پيامدهاي نامناسب اجتماعي مانند اعتياد رواني، تزلزل ارزش ها، كاهش تعاملات اجتماعي، زوال تدريجي ادبيات ملي، بلوغ زودرس، بلوتوث و اس ام اس هاي غيراخلاقي، به خطر افتادن امنيت شخصي را به دنبال دارد.

مواد لازم برای ورود به فضای مجازی

ولی وقتی مبتکران بزرگ دنیا جدیدترین اختراعات خود را براي راحتی انسان بوجود آوردند شاید فکرش را هم نمی کردند که روزی انسان هزاره سوم از این وسایل سوءاستفاده کرده و به دنبال چاره ای برای رفع خطرات این اختراعات و وسایل نوین ارتباطی باشند، وسایلی که در وهله اول دنیای مجازی را برای انسان به ارمغان آورد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



گزارش از عرفان ضیایی

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۲۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
میخواهم وارد دنیای مجازی
آخرین اخبار