احتمال اعزام نیروهای آمریکایی به سوریه

شبکه المیادین از احتمال اعزام نیروهای ویژه آمریکا به سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، برخی از مقامات آمریکایی اعلام کردند این کشور احتمال اعزام شمار اندکی از نیروهای ویژه خود را به سوریه و همچنین ارسال بالگردهای هجومی را به عراق بررسی می کند. در برابر رئیس پارلمان روسیه نیز تاکید کرد مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات زمینی در سوریه بدون هماهنگی با این کشور غیر قانونی است.

زهرا دیرانی گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: روزنامه واشنگتن پست از احتمال اعزام نیروهای ویژه آمریکا به سوریه خبر داده است. به نظر می رسد زمان انتشار این خبر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نگاه ها به فرمان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای موافقت با اعزام این نیروها دوخته شده است.

شمار زیادی از اعضای کنگره از اوباما خواسته اند با اعزام این نیروها موافقت کند. بررسی این مسئله در آمریکا همزمان با عملیات نظامی مستقیم روسیه در سوریه بوده که همراه با پیشرفت های سیاسی و میدانی بوده است. بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست اعزام این نیروهای محدود به سوریه و برای مناطق مشخصی از این کشور خواهد بود.

تحولات میدانی در سوریه به زیان گروه های مسلح در جریان است. تلاش آمریکا برای آموزش عناصر مسلحی که میانه رو توصیف می شوند به شکست انجامیده است. شماری از این نیروهای آموزش دیده به اسارت گروهک جبهه النصره به درآمده اند و میلیون ها دلار هزینه های آموزشی و حمایت تسلیحاتی این نیروها از بین رفته و این تسلیحات در اختیار القاعده و داعش (گروهک تکفیری صهیونیستی داعش) در سوریه قرار گرفته است.

تا این لحظه روشن نیست که آیا نیروهای ویژه آمریکا در سوریه با همتایان روسی خود هماهنگی خواهند داشت یا خیر ولی بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست حضور این نیروهای محدود آمریکایی به صورت موقت و در مناطق مشخصی خواهد بود. نیروی دلتا نیروی ویژه آمریکاست و عملیات مهمی را در مناطق مختلفی از جهان اجرا کرده که آخرین مورد آن در سوریه و عراق بوده است.

ابوسیاف مسئول نفتی داعش در دیرالزور در شرق سوریه توسط نیروهای دلتا تررو و همسر وی بازداشت و به عراق منتقل شد تا تحقیقات از وی صورت گیرد. قطع نظر از توان نیروهای آمریکایی در عملیات ویژه، این میدان نبرد است که تغییرات جدید را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار