سازمان ملل، مذاکره برای حل بحران دارفور را خواستار شد

یک مقام نیروهای حافظ صلح دارفور، مذاکره بین دولت سودان و گروه های مسلح را لازمه دستیابی به راه حل بحران این منطقه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی اردن «پترا»، شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه در جلسه استماع تحولات اوضاع در دارفور سودان را بررسی کرد.

ادموند مولیه معاون رییس عملیات پاسدار صلح سازمان ملل متحد در دارفور سودان در جلسه روز چهارشنبه شورای امنیت، گزارشی را درباره تحولات این منطقه آشوبزده قرائت کرد.

مولیه گفت: «دستیابی به راه حل فراگیر بحران در دارفور در مرحله نخست حل سیاسی تنش دولت سودان و گروه های مسلح را ایجاب می کند.»

وی افزود حل فراگیر تنش در دارفور باعث بازگشت بیش از دو میلیون و ششصد هزار آواره به خانه و کاشانه اصلی شان می شود. قبل از هر چیزی باید دولت و گروه های مسلح به حل سیاسی دست یابند. این که دو طرف درگیر قصد دارند برای پایان دادن به اقدامات خشونت آمیز بر سر میز مذاکره حاضر شوند نخستین گام تحسین برانگیز در این خصوص است.

در این جلسه گزارش بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد درباره عملکرد نیروی مشترک سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در دارفور سودان « یونامید » نیز قرائت شد.

مولیه اظهار داشت به رغم نشانه های مثبت دیپلماتیک یونامید به ماموریت خود حداقل تا تابستان آینده ادامه می دهد.

این مقام سازمان ملل از دولت سودان نیز خواست با یونامید به طور کامل همکاری کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار