آخرین اخبار از سیل در کشور؛

سیل مراکز اداری ایلام را تعطیل کرد/آمار قربانیان به 7 نفر افزایش یافت/آب شرب برخی نقاط ایلام قطع است+فیلم وتصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین اخبار از سیل در کشور که موجب خسارت وآبگرفتگی شده است را در این بسته خبری بخوانید.

** یک کشته و یک مفقود در سیل ایلام (08:55)

مدیر کل مدیریت بحران استان ایلام از تعطیلی امروز مراکز اداری ایلام به دلیل شدت سیل در این استان و یک کشته و یک مفقود تاکنون خبر داد.

کرمی در ادامه بیان داشت: متاسفانه سیل به تاسیسات زیر بنایی خسارت وارد کرده است.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش ها تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و به همین دلیل مراکز اداری امروز تعطیل اعلام شد.

سیل مراکز اداری ایلام را تعطیل کرد/ آمار کشته شدگان به 2 نفر افزایش یافت

**چرخساز: سیل در 4 استان/ آسیب دیدگی 13 شهر و روستا و امدادرسانی به 255 نفر (9:15)

ناصر چرخساز، رییس جمعیت امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی در پی سیل در استان های کشور گفت: سیل و آبگرفتگی از روزگذشته 4 استان را گرفتار کرده است.

وی افزود: استان های آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان و کرمانشاه دچار سیل و آبگرفتگی شدند که در پی آن 10 شهرستان متاثر شدند.

رییس جمعیت امداد و نجات هلال احمر اظهار داشت:همچنین سیل به 9 شهر و 4 روستا آسیب جدی وارد کرده و تاکنون به 255 نفر از هموطنانمان امدادرسانی شده است.

چرخساز در ادامه بیان داشت: 2 نفر در این استانها به مناطق امن منتقل شدند و از 55 واحد مسکونی تخلیه اب انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: 26 تیم امدادرسانی به این مناطق اعزام شده اند.

سیل مراکز اداری ایلام را تعطیل کرد/ آمار کشته شدگان به 2 نفر افزایش یافت

**آمار کشته شدگان به 2 نفر افزایش یافت (10:00)

شبکه خبر در بخش خبری ساعت 10:00 به نقل از کرمی ، مدیر کل مدیریت بحران استان ایلام اعلام کرد : آمار کشته شدگان سیل ایلام به دو تن افزایش یافته است.

**بارش شدید باران ریزش کوه در ایلام را رقم زد/ رانندگان آذربایجان شرقی مجهز در معابر تردد کنند(10:04)

سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ریزش کوه در محور ایلام اظهار کرد: ساعت 6:15 صبح امروز محورهای ایلام، سرابه، مهران شاهد بارش شدید باران بودند که این شدت باران ریزش کوه در محور ایلام را رقم زد.

وی افزود: با همکاری پلیس راه و سازمان راهداری محوری که دچار ریزش کوه شده بود ساعت 7:15 صبح بازگشایی شد.

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه های کشور تصریح کرد: امروز در 13 استان کشور گزارش بارش باران را داده‌اند که رانندگان آذربایجان شرقی به دلیل پیش بینی یخ زدگی معابر حتما با تجهیزات مربوطه و رعایت نکات ایمنی در معابر تردد کنند.

سیل مراکز اداری ایلام را تعطیل کرد/ آمار کشته شدگان به 2 نفر افزایش یافت

**بارش باران تا فردا در لرستان ادامه دارد/ آب‌گرفتگی معابر شهر و روستای کوهدشت (10:05)

رضا آریایی ، مدیرکل ستاد بحران لرستانصبح امروز اظهار داشت: بارش باران که از عصر روز سه‌شنبه در لرستان آغاز شده تا عصر فردا جمعه ادامه دارد.
 
وی عنوان کرد: تا این لحظه شهرستان نورآباد با 64 میلی‌متر بیشترین بارش را در لرستان داشته است.
 
این مسئول افزود: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خساراتی بر اثر این بارش اعلام نشده است.
 
مدیرکل ستاد بحران لرستان، گفت: میزان بارش باران در لرستان از روز سه‌شنبه تاکنون در شهرستان نورآباد 64، رومشکان 53، کوهدشت 53، الشتر 45، پلدختر 35، بروجرد 26، خرم‌آباد 26میلی‌متر، دورود هشت، ازنا پنج و الیگودرز دو میلی‌متر گزارش شده است.
 
گفتنی است، هم‌اکنون بارش باران در سطح استان لرستان ادامه دارد و شب گذشته به علت بارش باران در شهرستان کوهدشت معابر شهری و روستایی دچار آب‌گرفتگی شد.

سیل مراکز اداری ایلام را تعطیل کرد/ آمار کشته شدگان به 2 نفر افزایش یافت

**بارش باران تا روز شنبه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد (10:18)

کارشناس مسئول پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارندگی از شب گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و تا روز شنبه ادامه دارد.
 
خدیجه یاری‌جو اظهار کرد: بارندگی از شب گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.
 
این مسئول در هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بارش‌ها ظرف امروز و فردا و تا روز شنبه ادامه دارد.
 
کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشتر بارش‌ها در مناطق گرمسیری استان صورت گرفته است.
 
وی در خصوص بارندگی‌های امسال و پیش‌بینی نسبت به روند بارش‌ها گفت: پیش‌بینی بارش‌های نرمال را در سه ماهه پاییز و به دنبال‌ آن زمستان در کهگیلویه و بویراحمد داریم. 

سیل مراکز اداری ایلام را تعطیل کرد/ آمار کشته شدگان به 2 نفر افزایش یافت + تصاویر

بارندگی در استان کرمانشاه بحرانی نیست (ساعت 10:20)

حسین درویش معاون عملیات سازمان امداد و نجات سیل و آبگرفتگی درباره آخرین جزییات بارندگی شدید در استان کرمانشاه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بارندگی به صورت شدید در مناطق مختلف استان کرمانشاه وجود دارد ولی خوشبختانه اوضاع بحرانی نیست.

وی به آماده‌باش کلیه شعبات هلال احمر در این استان اشاره کرد و بیان داشت: 300 نفر از امدادگران و نجاتگران فراخوان شدند و در حال حاضر روستای سراب از توابع کرمانشاه دچار خسارت شده است.

این مقام مسئول امداد و نجات با اشاره به تخریب دو باب منزل مسکونی در روستای سراب، اذعان داشت: 2 تیم با تجهیزات کامل در حال امدادرسانی هستند.

درویشی درباره بارندگی‌ها در استان لرستان،‌ گفت: سیل و آبگرفتگی در شهرستان کوهدشت و روستاهای تابعه و شهرستان پلدختر و التشر ابرگفتگی به چشم می‌خورد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در پایان به وضعیت بارش در استان ایلام اشاره کرد و گفت: درشهر‌های ملکشاهی دره شهر شیروان‌چرداول، مهران و مرکز ایلام و روستای تابعه سیل و آبگرفتگی شدیدی وجود دارد. 

سیل مراکز اداری ایلام را تعطیل کرد/ آمار کشته شدگان به 2 نفر افزایش یافت/ آب شرب برخی نقاط ایلام قطع است + تصاویر

مسیر ارتباطی سروآباد به پاوه مسدود شد (ساعت 10:30)

محمد درگاهی مدیر اداره راه و شهرسازی سروآباد  گفت: بارش شدید باران در دو روز گذشته در شهرستان سروآباد آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بارش شدید باران در ارتفاعات گردنه تته که مسیر ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان به استان کرمانشاه بوده، موجب ریزش کوه و مسدود شدن مسیر شده است.

مدیر اداره راه و شهرسازی سروآباد تصریح کرد: هم‌اکنون یک لاین این مسیر بازگشایی شده است، اما به دلیل بارش شدید باران و احتمال ریزش دوباره کوه تا اطلاع ثانوی این مسیر مسدود اعلام شده است.

وی از وارد آمدن خسارت به یک دستگاه لودر راهداری خبر داد و خاطرنشان کرد: روز گذشته هنگام پاکسازی مسیر توسط نیروهای راهداری مجدداً کوه ریزش کرد و موجب وارد آمدن خسارت به لودر راهداری شد.

درگاهی در پایان از مسافران و کسانی که قصد عبور از این مسیر را دارند، خواست: از تردد در این مسیر خودداری کنند.

سیل مراکز اداری ایلام را تعطیل کرد/ آمار کشته شدگان به 2 نفر افزایش یافت/ آب شرب برخی نقاط ایلام قطع است + تصاویر

آب شرب برخی نقاط ایلام قطع است(ساعت 11:30)

داراب بیرانوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام  اظهار داشت: بر اثر شدت بارش باران تاسیسات شبکه آبرسانی درون‌شهری شهرستان ایلام دچار خسارات شدیدی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه میزان دقیق این خسارات برآورد نشده است، گفت: بر اثر این رویداد آب شرب برخی از نقاط ایلام قطع شده است.

وی ادامه داد: اکنون نیروهای حوادث و اتفاقات در حال رفع مشکل گل آلود بودن سد ایلام و چشمه گل‌گل هستند و سعی بر این است که این مشکل تا عصر امروز مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام از مردم خواست تا زمان رفع این مشکل در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را به عمل آورند.

سیل مراکز اداری ایلام را تعطیل کرد/ آمار کشته شدگان به 3 نفر افزایش یافت/ آب شرب برخی نقاط ایلام قطع است + تصاویر

نیروهای امداد و نجات استان البرز به حالت آماده باش کامل درآمدند(ساعت 13:00)

داوود رجبی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرزاظهار داشت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان البرز مبنی بر بارندگی‌ها طی امروز و سه روز آینده تمامی نیروهای امدادی در استان البرز به حالت آماده باش کامل درآمده‌اند.

وی ادامه داد: از صبح امروز  بارش باران در جاده چالوس به صورت پیوسته آغاز شده است که بر اساس گزارش‌های ارسالی تا کنون هیچ گونه آبگرفتگی نداشته‌ایم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا 8 پایگاه امدادی در استان البرز به حالت آماده باش کامل هستند.

رجبی افزود: در این راستا 4 پایگاه در کرج، یک پایگاه در نظرآباد، یک پایگاه در ساوجبلاغ و یک پایگاه در اشتهارد و یک پایگاه در طالقان است که با توجه به شرایط آب و هوایی در آماده‌باش هستند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات و امکانات امدادرسانی در اختیار این پایگاه‌ها است که در صورت بروز حادثه‌ای سریعا در محل حادثه حاضر شوند.

معاون امداد و نجات جمیت هلال احمر استان البرز گفت: از چهار پایگاه امداد و نجات در شهرستان کرج، 3 پایگاه در محور کرج ـ چالوس مستقر هستند و یک پایگاه کوهستانی نیز فعال است.

به گفته رجبی در این راستا همچنین تمامی شعب امدادی و پایگاه مرکزی نیز در استان البرز به صورت آماده باش هستند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌‌های دریافتی از پایگاه‌های امدادی هم اکنون بارش باران در جاده چالوس ادامه دارد که سبب بالا آمدن آب رودخانه شده است اما آبگرفتگی و طغیان رودخانه نداشته‌ایم.

** آمار کشته شدگان به 3 نفر افزایش یافت (13:05)

معاون عمرانی استاندار ایلام در بخش خبری 13 شبکه خبر با اشاره به آخرین آمار از خسارات و تلفات سیل در این استان گفت:متاسفانه شمار کشته شدگان سیل ایلام به 3 تن افزایش یافته است.‎

وی افزود: سیل تخریب گسترده منازل و زیر ساخت های شهری در ایلام را به دنبال داشته و همچنین در 50 در صد شهر قطعی آب و 20 درصد مناطق قطعی برق را شاهد بوده ایم.‎

معاون عمرانی استاندار ایلام اظهار کرد: هموطنان ما در شهر ایلام با توجه به قطعی آب نیمی از شهر نیاز مبرمی به آب معدنی دارند.

** اعزام 7 تیم عملیاتی به منطق سیل زده (15:30)

مرتضوی ، سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت خسارات و تلفات سیل در کشور گفت: در پی سیل در 6 استان کشور تاکنون 7 تیم عملیاتی  شامل 340 نیرو به همراه 60 دستگاه موتورپمپ و لجنکش به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

وی افزود: همچنین 35 تخته پتو ، 20 تخته موکت به استان های خوزستان ، زنجان، همدان و کردستان ارسال شده است.

**آمار قربانیان به 7 نفر افزایش یافت (21:20)

سخنگوی سازمان امداد و نجات در بخش خبری ساعت 21:00 با اشاره به آخرین آمار تلفات و خسارات در سیل امروز گفت: متاسفانه سیل امروز در کشور تاکنون 6 کشته و یک مفقود برجای گذاشته است .

وی افزود: 26 شهرسان در 8 استان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند.

برای مشاهده فیلم بارش باران و سیل در نقاط مختلف کشور اینجا کلیک کنید 

برای مشاهده فیلم بارش باران در ایلام اینجا کلیک کنید

شرشر باران ملودی مرگ و زندگی در ایلام + فیلم



در حال تکمیل/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۲۶
Sweden
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
من شهردار منطقه را مسوال می دانم
به دلیل عدم هدایت درست در باز سازی جادها
و فاضلاب ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۴
من ایلام دانشجوام صبح ساعت4:30 ،5 سیل اومد وآب وارد خوابگاهمون شده ،زنگ میزنیم آتش نشانی میگیم به دادمون برسید میگن که به ما مربوط نیست زنگ بزنیدحلال احمر زنگ میزنیم حلال احمر میگه اصلا سیل نیومد یعنی خبر نداشت دنیاروآب برده!!!خلاصه اینکه با وجود هشدار هواشناسی هیچکدوم از این نهاد ها آمادگی لازمو نداشتن !وتاساعت7و8صبح به سراغمون نیومدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۴
سلام آیا این سیل از آثار ال نینو هست.؟ خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۴
بارون نعمته اگه شهرسازیهامون درست باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۴
انقدر وضیعت خرابه که یه بارانی شدید می زنه سریع ستاد بحران درست می کنند چرا ..............
ای خدا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۴
پراید و پژو ها در عکس نشانه بی کیفیتی تولید داخله مگرنه جلوی سیل که نباید ماشین چپ بشه انقدر نمیخریم تا ماشینی بسازن که جلوی سیل دوام بیاره مگه نه ?!?!?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۴
شهر ایلام یه شیب ملایمی داره که باعث میشه هیچ وقت آبگیر نباشه و آب عبور کنه، دیشب هم که بارش زیاد شد فقط عبور این آب از معابر با شدت بود که خساراتی ازین قبیل رو داشت،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۴
ایلام در 50 سال اخیر یه چنین بارش سنگینی به خودش ندیده.
سدهای ایلام پر آب شدن و خسارتهای زیادی به بخش های زیربنایی و منازل و اتومبیل های مردم وارد شده.
خدا رو شکر مردم کمتر تو خیابونها تردد دارن این باعث میشه خدمات بهتر و سریعتر صورت بگیره.
بارش ها هم تا روز شنبه ادامه خواهد داشت
آخرین اخبار