آخرین اخبار از سیل در کشور؛

سیل 13 استان را گرفتار کرد/افزایش قربانیان سیل به 8 نفر/صاعقه دومین قربانی را در خوزستان گرفت+ تصاویر

بر اثر بارش شدید باران از 3 روز گذشته 13 استان گرفتار سیل و آبگرفتگی شدند که تاکنون 8 قربانی به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین اخبار از سیل در کشور که موجب خسارت وآبگرفتگی شده است را در این بسته خبری بخوانید.

**7 قربانی و امدادرسانی به 2100 نفر تاکنون (08:30)

ناصر چرخساز، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین گزارش ها از سیل در استان های کشور گفت: از 3 روز گذشته تاکنون 9 استان کشور شامل آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، خمدان و قزوین بر اثر بارش شدید باران دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

وی افزود: سیل تاکنون به 13 شهر و 13 روستا آسیب جدی وارد کرده است و تاکنون 6 قربانی و یک مفقود به همراه داشته است.

رییس سازمان امداد و نجات اظهار داشت: کماکان 120 تیم امداد و نجات شامل 500 نفر  ئر حال امدادرسانی به هموطنان هستند که تاکنون به 2100 نفر امدادرسانی شده و 25 تن نیز به مناطق امن منتقل شدند.
 
چرخساز خاطر نشان کرد:11 تیم عملیاتی از استان های خوزستان ، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه نیز به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

سیل 12 استان را گرفتار کرد/ امدادرسانی به 6000 تن از سیل زدگان/دومین قربانی صاعقه در خوزستان

*امدادرسانی به 320 سیل زده کرمانشاهی(9:40)

درویشی با تاکید بر انجام عملیات امدادرسانی در استان کرمانشاه با حضور 52 تیم عملیاتی متشکل از 268 امدادگرو نجاتگر، اظهارداشت: سرپل ذهاب، جوانرود، کنگاور، بیستون، کرمانشاه، گیلانغرب، اسلام آباد، ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه و سنقر از جمله شهرستان های متاثر از آبگرفتگی و سیل هستند که امدادرسانی به 320 نفر در این شهرستان ها توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر انجام شد.

به گفته وی، اسکان اضطراری 81 نفر از سیل زدگان کرمانشاهی از جمله اقدامات امدادی نیروهای هلال احمر در استان کرمانشاه بوده است.

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر یاداور شد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با استفاده از 42 دستگاه خودروی عملیاتی و 20 دستگاه موتورپمپ و لجنکش نسبت به ارائه خدمات امدادی به هموطنان اقدام کردند؛ علاوه بر آن هفت دستگاه چادر، 27 تخته پتو، 40 تخته موکت، 160 قوطی کنسرو جات، 150 قرص نان و 60 بطری آب معدنی میان سیل زدگان توزیع شده است.

سیل 12 استان را گرفتار کرد/ امدادرسانی به 6000 تن از سیل زدگان/دومین قربانی صاعقه در خوزستان

*توزیع 400 تخته پتو و یک هزار قرص نان میان سیل زدگان لرستانی (11:00)

درویشی با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در استان لرستان، گفت: چهار شهرستان کوهدشت، الیگودرز، الشتر و نورآباد متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند که در این شهرستان ها به یک هزار و 400 تن از هموطنان لرستانی امدادرسانی شد و 470 تن نیز به صورت اضطراری اسکان یافتند؛ علاوه بر آن یک نفر براثر وقوع سیل مصدوم شده ببود که به مراکز درمانی منتقل شد.

وی ادامه داد: 32 تیم عملیاتی متشکل از 131 امدادگر و نجاتگر ارائه خدمات امدادی به مردم لرستان را برعهده داشتند.

معاون عملیات سازمان امدا ونجات جمعیت هلال احمر به تجهیزات به کار گیری شده در ارائه خدمات امدادی به مردم اشاره کرد و افزود: 110 دستگاه چادر، 400 تخته پتو، 150 تخته موکت و یک هزار قرص نان میان سیل زدگان توزیع شد؛ علاوه بر آن تخلیه آب از 10 واحد مسکونی نیز انجام گرفت.

سیل 12 استان را گرفتار کرد/ امدادرسانی به 6000 تن از سیل زدگان/دومین قربانی صاعقه در خوزستان

**امدادرسانی به سیل زدگان استان های ایلام، لرستان و کرمانشاه (12:00)

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر ضمن تشریح عملیات امدادرسانی به متاثران آبگرفتگی و سیل در استان های ایلام، لرستان و کرمانشاه، گفت: اقلام مورد نیاز سیل زدگان از جمله چادر، زیرانداز، پتو و موادغذایی میان سیل زدگان توزیع شد.

حسین درویشی با اشاره به انجام عملیات های متعدد در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی اظهارداشت: عملیات سیل و آبگرفتگی در استان ایلام از روز 6 آبان ماه در شهرستان های ایلام، ایوان غرب، مهران، ملکشاهی، شیروان و دره شهر آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تا ساعت 11:00 امروز(جمعه)  به 775 تن از هموطنان امدادرسانی شده است، افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به 2 نفر از هموطنان سیل زده استان ایلام را به مناطق امن منتقل کردند، البته یکی از هموطنان مفقود شده است و متاسفانه 3 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، 11 تیم عملیاتی متشکل از 56  امدادگر و نجاتگر از استان های خوزستان، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه به منظور امدادرسانی به مردم سیل زده ایلام، به این استان اعزام شدند.

وی تصریح کرد: 29 تیم با استفاده از 17 دستگاه خودروی عملیاتی  و هشت دستگاه موتور پمپ و لجنکش، ارائه خدمات امدادی به مردم را برعهده داشتند.

سیل 12 استان را گرفتار کرد/ امدادرسانی به 6000 تن از سیل زدگان/دومین قربانی صاعقه در خوزستان

**انجام 138 عملیات نجات

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از انجام 138 مورد عملیات و خدمات طی 24 ساعت گذشته خبر داد و اظهارداشت: نجاتگران جمعیت هلال احمر 93 نفر از مصدومان حوادث مختلف را به مراکز درمانی منتقل کردند, علاوه بر آن 560 نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

حسین درویشی  با اشاره به انجام عملیات های متعدد از سوی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر طی 24 ساعت گذشته در سراسر کشور، اظهارداشت: طی این مدت 138 مورد عملیات و خدمات از سوی عوامل امدادی هلال احمر صورت پذیزفته است که از این تعداد 120 مورد عملیات و 18 مورد خدمات بوده است.

وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته پنج هزار و 800 نفر آسیب دیده اند و به یک هزار و 800 تن نیز امدادرسانی شده است.

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه نجاتگران جمعیت هلال احمر موفق به نجات جان 153 تن طی 24 ساعت گذشته شده اند، بیان داشت: 11 تن از افراد آسیب دیده از سوی نیروهای هلال احمر به صورت سرپایی مداوا و 93 نفر نیز به منظور ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند؛ علاوه بر آن به 560 نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شد.

به گفته درویشی، طی 24 ساعت گذشته 18 مورد عملیات رهاسازی نیز انجام شده است.

**امدادرسانی به 4500 تن از سیل زدگان (15:00)

ناصر چرخساز با اشاره به انجام عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از تاریخ پنجم آبان ماه تا ساعت 13:00امروز(جمعه) افزود: 10 استان آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، لرستان، قزوین، گیلان و خوزستان در 33 شهرستان دالاهو، آستارا، دهگلان، تسوج، ایلام، ایوان غرب، مهران، سنندج، سرپل ذهاب، شیروان، ملکشاهی، کرمانشاه، گیلانغرب، الیگودرز، لالی، نورآباد، الوند، کنگاور، بیستون، اسلام آباد،روانسر، پاوه،سنقر، چرداول، کوهدشت، ثلاث باباجانی، شیروان، جوانرود، الشتر، سی سخت، نهاوند، ملایر و باغ ملک  متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند.

وی با بیان اینکه علاوه بر 33 شهرستان، 14 شهر نیز متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند، اظهارداشت: 36 روستا نیز در پی وقوع سیل و آبگرفتگی دچار آسیب شده اند.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به  امدادرسانی  140 تیم عملیاتی هلال احمر متشکل از 580 امدادگر و نجاتگر، ابراز داشت: تا ساعت 13:00 امروز(جمعه)  به 4 هزار و 50 نفر از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شده است و 670 نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند؛علاوه بر آن یک نفر دچار مصدومیت شده بود که توسط نجاتگران هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

به گفته وی، به وسیله  دستگاه های موتورپمپ و لجن کش تخلیه آب از 250 واحد مسکونی انجام شد.

دکتر چرخساز با اشاره به منابع و تجهیزات به کارگیری شده در سیل و آبگرفتگی 10 استان متاثر در سراسر کشور، بیان کرد: 110 دستگاه خودروی عملیاتی، 42 دستگاه موتور پمپ و لجن کش برای امدادرسانی به هموطنان در مناطق متاثر از سیل به کارگیری شد؛ علاوه بر آن 800 تخته پتو، 220 تخته موکت، 200 قوطی کنسروجات و سه هزار قرص نان، یک هزار و 500 بطری آب معدنی نیز میان سیل زدگان توزیع شد.

**سیل 12 استان را گرفتار کرد/ امدادرسانی 6000 نفر و اسکان 675 تن (18:00)

حسین  درویشی، معاون عملیات سازمان امدادو نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به گزارش عملیات امدادرسانی در 12 استان متاثر از آبگرفتگی و سیل در سراسر کشور تا ساعت 17:30 دقیقه امروز(جمعه) اظهارداشت: آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، گیلان، زنجان و فارس متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند؛ علاوه بر آن 42 شهرستان شامل دالاهو، آستارا، دهگلان، تسوج، ایلام، ایوان غرب، مهران، سنندج، سرپل ذهاب، شیروان، ملکشاهی، کرمانشاه، گیلانغرب، الیگودرز، لالی، نورآباد، الوند، کنگاور، بیستون، اسلام آباد،روانسر، پاوه،سنقر، چرداول، کوهدشت، ثلاث باباجانی، شیروان، جوانرود، الشتر، سی سخت، نهاوند، ملایر، باغ ملک، دزفول، شادگان، اندیکا، سی سخت، کهگیلویه، نهاوند، اسدآباد، خدابنده و سپیدان نیز دچار آبگرفتگی و سیل شدند.
به گفته معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، ساکنان 54 روستا و شهر نیز درگیر سیل و آبگرفتگی شده اند.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای آغاز عملیات امدادرسانی به مردم در مناطق سیل زده تا ساعت 17:30 دقیقه امروز(جمعه)  به 6 هزار نفر امدادرسانی شده است، افزود: به 675 تن از هموطنان اسکان اضطراری داده شد و یک نفر بر اثر وقوع سیل مصدوم شده بود که به کمک نیروهای امدادی هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شد.

درویشی تاکید کرد: متاسفانه 7 نفر از هموطنان بر اثر وقوع سیل در استان های ایلام، لرستان و کرمانشاه جان خود را از دست دادند و یک نفر هم در شهرستان دهلران مفقود شده است.

وی با بیان اینکه 700 تن از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب 160 تیم عملیاتی تخصصی در حال خدمت رسانی به هموطنان سیل زده هستند، ابراز داشت: نیروهای عملیاتی با استفاده از 125 دستگاه خودرو، یک فروند بالگرد و 50 دستگاه موتورپمپ لجن کش در حال خدمت به مردم در استان های مختلف هستند.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، تا ساعت 17:30 دقیقه امروز(جمعه) 150 دستگاه چادر امدادی، 900 تخته پتو، 230 تخته موکت، 150 شعله والور، 220 قوطی کنسرو، چهار هزار و 500 قرص نان و یک هزار و 800 بطری آب معدنی در میان سیل زدگان توزیع شده است.

**دومین قربانی صاعقه در خوزستان (18:30)

عبدالحسین معظم، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: ساعت 13:28دقیقه روز جمعه حادثه برخورد صاعقه به یک جوان در زمین های کشاورزی در مجاورت بقعه محمد بن جعفر به سامانه 125 اطلاع داده شد.

وی افزود:در این حادثه یک جوان 22 ساله ساکن روستای بن جعفر که هنگام بارندگی و رعد و برق شدید به زیر یک درخت کنار (صدر) در زمین های کشاورزی پناه برده بود مورد اصابت مستقیم صاعقه قرار گرفت.

معظم فر افزود:قبل رسیدن ماموران آتش نشانی به محل حادثه این جوان مصدوم توسط اهالی به بیمارستان منتقل شده بود اما بر اثر اصابت مستقیم صاعقه دچار ایست کامل قلبی شده و تلاش پزشکان برای نجات جان وی نتیجه نداد.

اصابت صاعقه به یک چوپان جوان در دو کوهه اندیمشک نیز در عصر پنجشنبه به مرگ وی منجر شد.

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر تشریح کرد:

**13 استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به 7000 نفر و اسکان 750 تن از سیل زدگان (22:15)


حسین  درویشی، معاون عملیات سازمان امدادو نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به گزارش عملیات امدادرسانی در 13 استان متاثر از آبگرفتگی و سیل در سراسر کشور تا ساعت 21:00 امروز(جمعه) گفت: آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، گیلان، چهارمحال و بختیاری، زنجان و فارس متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند؛ علاوه بر آن 45 شهرستان از جمله دالاهو، آستارا، دهگلان، تسوج، ایلام، ایوان غرب، مهران، سنندج، سرپل ذهاب، شیروان، ملکشاهی، کرمانشاه، گیلانغرب، الیگودرز، لالی، نورآباد، الوند، کنگاور، بیستون، اسلام آباد،روانسر، پاوه،سنقر، چرداول، کوهدشت، ثلاث باباجانی، شیروان، جوانرود، الشتر، سی سخت، نهاوند، ملایر، باغ ملک، دزفول، شادگان، اندیکا، سی سخت، کهگیلویه، نهاوند، اسدآباد، لاهیجان، املش، کوهرنگ،خدابنده و سپیدان نیز دچار آبگرفتگی و سیل شدند.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، ساکنان 58 روستا و مناطق عشایرنشین نیز درگیر سیل و آبگرفتگی شده اند.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای آغاز عملیات امدادرسانی به مردم در مناطق سیل زده تا ساعت 21:00 امروز(جمعه)  به 7 هزار نفر امدادرسانی شده است، اضافه کرد: به750 نفر از هموطنان اسکان اضطراری داده شد و یک نفر بر اثر وقوع سیل مصدوم شده بود که به کمک نیروهای امدادی هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شد.

درویشی ادامه داد: متاسفانه 7 نفر از هموطنان بر اثر وقوع سیل در استان های ایلام، لرستان و کرمانشاه جان خود را از دست دادند و یک نفر هم در شهرستان دهلران مفقود شده است و 26 تن نیز توسط عوامل هلال احمر به مناطق امن منتقل شدند.

وی با بیان اینکه 750 تن از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب 170 تیم عملیاتی تخصصی در حال خدمت رسانی به هموطنان سیل زده هستند، بیان کرد: نیروهای عملیاتی با استفاده از 140 دستگاه خودرو، یک فروند بالگرد و60دستگاه موتورپمپ لجن کش در حال خدمت به مردم در استان های مختلف هستند.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، تا ساعت 21:00 امروز(جمعه) 150 دستگاه چادر امدادی، یک هزار تخته پتو، 250 تخته موکت، 170 شعله والور، 300 قوطی کنسرو، 5هزار قرص نان و یک هزار و 900 بطری آب معدنی در میان سیل زدگان توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: به منظور انتقال 500 کیلوگرم اقلام امدادی به کوهدشت، سه سورتی پرواز بالگرد هلال احمر صورت گرفت.

درویشی از برپایی 50 دستگاه چادر در 2 اردوگاه به منظور اسکان اضطراری سیل زدگان ایلامی خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار