اکثر کودکان در معرض خشونت در آینده بزهکار و پرخاشگر می‌شوند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان تاکید کرد: این اداره‌کل از کنار تماس‌های تلفنی مبنی بر کودک‌آزاری به راحتی نمی‌گذرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌فرزانه عطایی اظهار کرد: هیچ چیزی به اندازه شادی و آرامش نمی‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر باشد و در این میان برقراری امنیت در محیط خانه از اهمیت بسزایی برخوردار است، اما متاسفانه گاهی شاهد گزارش‌هایی مبنی بر کودک‌آزاری از طریق شماره تلفن‌های 123 هستیم که به هیچ‌عنوان قابل چشم‌پوشی نیستند.

‌این مسئول ادامه داد: در مواجه با همه گزارش‌های دریافتی از کودک‌آزاری نمی‌توان یکسان برخورد کرد؛ چراکه هر کودکی جریان مربوط به خود را دارد و کارشناسان بهزیستی در خصوص هر کودک راهکاری را درپیش می‌گیرند تا هرچه زودتر به نتیجه رسیده و بتوانند امنیت را برای او فراهم کنند. این در حالی است که متاسفانه امروزه خشونت خانوادگی، کودک‌آزاری و همسرآزاری از عمده آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند.

‌وی افزود: گاهی بعد از دریافت گزارش مبنی بر کودک‌آزاری با هیچ مقاومتی از جانب خانواده رو‌به‌رو نمی‌شویم و والدین یا اطرافیان کودک عمل خود را گردن می‌گیرند، اما در بسیاری موارد با مقاومت خانواده رو‌به‌رو می‌شویم که در این صورت برای ادامه مراحل باید از دادستانی مجوز گرفته و به گونه‌ای رفتار کنیم که شرایط و موقعیت کودک بغرنج‌تر نشود.

‌عطایی تصریح کرد: در مرحله بعد و با توجه به میزان کودک‌آزاری، ممکن است کودک با صلاح دید کارشناس مربوطه و برای مدتی از محیط خانه دور شده و در مراکز شبانه‌روزی نگهداری شود. همچنین در برخی موارد گزارش‌هایی مبنی بر سوء استفاده یکی از اعضای خانواده از کودک دریافت می‌شود که اگر با تذکر لسانی کارشناسانان خاتمه نیابد، زمینه برای ورود قانونگذار(نیروی انتظامی و دادستانی) فراهم شده و در برخی موارد مجازات‌هایی برای اطرافیان کودک در نظر گرفته می‌شود.

‌معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خاطرنشان کرد: متاسفانه کودکانی که به طور دایم در معرض خشونت و آزارهای جسمی و روحی هستند، با احتمال بیشتری نسبت به سایرین ممکن است در آینده بزهکار و پرخاشگر شوند. این در حالی است که کودک‌آزاری در برگیرنده آزارهای جسمی، جنسی و غفلت و بی‌توجهی به شرایط روانی اعضای کوچک‌تر خانواده را شامل می‌شود.

شهروندان می‌توانند گزارشات خود مبنی بر کودک‌آزاری را با شماره تلفن 123 و کارشناسان بهزیستی در میان بگذارند تا بدون فوت وقت مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایسنا

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار