ساری؛

بهره برداری از 12 تصفیه خانه در شهرک های صنعتی مازندران

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران گفت:12 تصفیه خانه در شهرک های صنعتی مازندران در حال بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛موسوی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران در جمع صنعتگران و توليدكنندگان گفت:70 درصد از واحدهای بهره‌بردار صنعتی مازندران در شهرک‌های صنعتی ، دارای سیستم تصفیه فاضلاب مرکزی هستند.

موسوی با اشاره به اینکه مازندران دارای رتبه نخست تعداد تصفیه‌‌خانه‌های صنعتی در کشور است،افزود:شهرکها و نواحی صنعتی مازندران دارای 12 تصفیه‌خانه درحال بهره‌برداری هستند که برای ساخت این تصفیه‌خانه‌ها،104 میلیارد ريال هزینه شده است .

وی با بیان اینکه ظرفیت 12 تصفیه‌خانه‌ مازندران 6 هزار و 565 مترمکعب تصفیه پسآب در شبانه‌روز است تصریح کرد:این تصفیه‌خانه‌ها در شهركها و نواحی صنعتی سلمانشهر، چمستان، آمل، میرود بابلسر، بندپی شرقی بابل، شورمست سوادکوه،سنگتاب قائمشهر، بهشهر، ساری1، بابکان آمل و البرز تنکابن راه اندازی شده است .

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران گفت:سه تصفیه‌خانه در حال اجرا در شهرکهای صنعتی مازندران وجود دارد که بطور متوسط 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه اجرای آن 96 میلیارد ريال ، با ظرفیت پالايش 2 هزار و 950 مترمکعب در شبانه روز تعیین گرديده كه در شهرکهای صنعتي جویبار ، بشل سوادكوه و شهدای محمودآباد واقع شده است .

موسوی با اشاره به بهسازی برخی از تصفیه‌خانه‌های شهرکها و نواحي صنعتی استان تأكيد كرد:پنج تصفیه خانه در میرود بابلسر،چمستان نور،بندپی شرقی بابل،سلمانشهر و ساری1 نوسازی و بهسازی شد .

وی افزود:درحال حاضر طراحی سه تصفیه‌خانه با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ريال و با ظرفیت هزار و 500 مترمکعب قدرت تصفیه،در مدول دوم شهرك صنعتي ساری1،مدول دوم شهرک صنعتی بابلکنار و شهرک صنعتی منصوركنده بابل درحال مطالعه است .

موسوی تصریح کرد:در 27 شهرک صنعتی مازندران ، شبکه جمع‌آوری فاضلاب با بیش از 102 کیلومتر اجرا شده است .

وی عنوان کرد:تصفیه بخشی از آبهای شهرکها و نواحی صنعتی ، در فضای سبز و امور کشاورزی به مصرف می‌رسد .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.